Is er ooit een (super)held (boek, serie, stripboek enzo..) die verslagen werd en echt voor altijd dood geweest is?

Altijd overleven ze net op het nippertje of er gebeurt iets woordoor ze weer leven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

Kijk eens naar het verhaal van de Daltons.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat zou niet goed zijn voor de inkomsten van de tekenaars.

Maar wanneer tekenaars stoppen met het tekenen van een strip, wordt de superheld in die strip ook wel ''dood'' genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Agatha Christie heeft hercule Poirot dood laten gaan, omdat ze blijkbaar zelf zo'n hekel aan die persoon kreeg.
Helaas voor haarzelf niet goed genoeg want de fans van Poirot waren zo boos, dat ze hem weer terug heeft laten komen op een of andere manier. Op het nippertje gered ofzo.

Toegevoegd na 4 minuten:
dus ook niet echt dood, en toch zweeft er nog een in mn gehuegen, maar ik kan er niet opkomen
13 jaar geleden
spawn
http://en.wikipedia.org/wiki/Spawn_%28comics%29
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Winnetou. Het opperhoofd der Apachen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Professor Dumbledoor (Perkamentus) in de Harry Potter reeks. Die is echt dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, da's een erg mooi voorbeeld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker, had er niet aan gedacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar hij was niet echt "de held"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar dachten Harry en consorten anders over.
Ja. Dit gebeurd regelmatig, voornamelijk als de schrijvers / tekenaars het personage zat zijn. Slechtrs zelden gebeurd dit om het verhaal interessant te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat was Cybernel een zeer sympathieke dame in een Nederlandse detective serie, van Felix Thijssen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paul Muad’dib (Paul Atreides), de hoofdpersoon in Dune, van Frank Herbert, gaat in het derde deel van de serie, toen nog beoogde trilogie, dood.