Wanneer je slaapt verkeerd je brein om het uur in een diepe slaap. tijdens die diepe slaap verwerken je hersenen dingen die je hebt beleeft, gevoeld, gedacht. als je niet regelmatig genoeg slaapt kan het een oorzaak zijn van vele problemen. (bv piekeren.) mr je kan er ook lichamelijke klachten aan overhouden. doordat je systeem niet zijn dagelijkse schoonmaakbeurt heeft kan je eerder ziekworden.

Tevens is het zo dat als je slaappillen gebruikt je nooit in een diepe slaap komt waardoor je erg rusteloos bent.

Tot zover weet ik er iets vanaf, als er iets niet klopt geef het door a.u.b. :) !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor iedereen is dat anders. Maar voor iedereen geldt dat een slaaptekort niet bevorderlijk is voor je gezondheid en je denkvermogen en je concentratie.

Mensen kunnen heel wat hebben. Meestal kan een slaaptekort ingehaald worden.

Voor jou als 14 jarige ligt het iets anders. De meeste mensen in hun tienerjaren hebben een optimaal slaappatroon dat anders is dan wat de maatschappij van hen verlangt.

School begint vrij vroeg en je bent op jouw leeftijd dan meestal nog niet uitgeslapen. Onderzoek heeft uitgewezen dat tieners een "verlaat " slaappatroon hebben en 's avonds meestal moeten gaan slapen als ze nog niet moe zijn , en op moeten staan als ze nog niet uit geslapen zijn.

Probeer toch maar op tijd naar bed te gaan en rust te nemen , zodat je lichaam en je geest zich al kunnen voorbereiden op diepe slaap , die in de loop van de nacht vanzelf wel komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voldoende slaap, en op regelmatige tijden naar bed, is niet alleen belangrijk voor de verwerking van je dag, maar ook voor de verdere ontwikkeling van de hersenen en de hormonen is goede en voldoende slaap noodzakelijk.
En om mede daardoor een evenwichtig mens te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort geleden is er weer een onderzoek geweest en het blijkt dat het het beste voor je gezondheid is, als je ongeveer 7 uur slaapt per nacht.