Piggelmee en het tovervisje.

http://jaapvanlelieveld.xs4all.nl/sprook/piggelmee%20en%20het%20tovervisje.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Jip en Janneke, Pinkeltje, Puk van de Petteflet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fabeltjeskrant, Sesamstraat, Pinkeltje.... etc....
En als dat echt niks voor hun is, kun je altijd nog aan een boek van Stephen King denken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nijntje
Dikkie dik
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ idd
Kinderen van die leeftijd kijken vooral ook de plaatjes en vinden het leuk als er dingen te voorschijn komen uit boekjes. Denk bijvoorbeeld aan de boekjes van Eric Carle, boekjes met uitklapdingen, lichtjes etc. Dan boei je ze zeker een hele tijd.

Kijk eens op onderstaande site van ouders online. Daar bespreken ze heel vaak kinderboeken en geven aan voor welke leeftijd ze geschikt zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de verhalen van kikker.

bijv. deze:
"Pad, Pad," riep Kikker, "wakker worden. Het is lente!""Buh," zie een stem ergens in het huis."Pad, Pad!" riep Kikker weer. "De zon schijnt! De sneeuw is aan het smelten. Wakker worden!""Ik ben er niet," zei de stem.Ook al staat Kikker altijd te trappelen om iets te ondernemen en doet Pad het liever wat rustiger aan, toch zijn ze de beste vrienden die je je kunt voorstellen. In dit boek zijn al hun avonturen verzameld en ingedeeld naar vier seizoenen.In de lente leest Pad zijn pas gezaaide zaadjes voor, omdat hij denkt dat ze misschien bang zijn in het donker. In de zomer proberen ze hun ijsjes op te eten voor alles gesmolten is. In de herfst harken ze als verrassing de bladeren in elkaars tuin bij elkaar, zonder dat ze ooit van elkaar te weten komen. En in de winter zitten ze gezellig te griezelen bij de open haard. Maar... dan moet Pad natuurlijk wel eerst opstaan uit zijn winterslaap!

Arnold Lobel kreeg twee Zilveren Griffels, een Zilveren Penseel en acht keer een Vlag en Wimpel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kikker is kicken! Maar voor kinderen van 2 is hij nog wel wat te moeilijk. De plaatjes zijn wel prachtig trouwens.
Soms schrijf ik heel kleine verhaaltjes zelf en ook wel op verzoek. Toen ik voor Jeugdzorg in Twente werkte, bleek een verhaaltje van ongeveer vijf minuten voldoende om de "kinderkens" in slaap te laten vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar de bieb gaat kan je op leeftijd een leuk boek uitzoeken. Voor kinderen is herhaling erg leuk, zelf lees je een boek geen 2 keer (niet vaak tenminste) maar kinderen kunnen werkelijk een verhaal wel 100 keer horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker Pinkeltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou bijvoorbeeld dribbel (of is het dribble?) kunnen proberen, het heeft veel plaatjes en ook van die openklap dingen en die werken super goed bij jonge kinderen. verder is het een leuk idee om met de kinderen naar de kinder afdeling van de bieb te gaan, kunnen ze zelf iets uitzoeken en dan weet je zeker dat ze het leuk vinden.

En, (prente-)boeken die rijmen werken vaak nog beter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maja de bij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het boekje 'rupsje nooitgenoeg' is erg leuk. Het is van Eric Carle. Een tijdloze klassieker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een erg leuk boek (vonden mijn kinderen op die leeftijd) is het verhaal van de mol die op zijn kop gepoept werd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eerste van Dale.
Erg leerzaam.
Grappige versjes op rijm.
Mooie tekeningen.

Mijn kids zijn er dol op en kunnen op den duur de versjes op rijm afmaken. Erg leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helden op sokken... misschien iets te moeilijk alleen maar ik vond het vroeger prachtig.

En "Raad eens hoeveel ik van je hou..." aanrader!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij vonden de boekjes van Miep Diekman geweldig.
Vooral Wiele Wiele Stap (zie link) is ontzettend leuk om voor te lezen.