Wie heeft er nog een abonnement op een krant?

Terwijl via diverse media nieuws gratis is te raadplegen. Betalen voor nieuws lijkt me een uitstervend fenomeen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik niet. Nooit gehad ook. Vanaf het scherm leest het veel makkelijker en op het internet heb je duizenden keren meer diepgang en achtergrond.
Bovendien ben je dan ook meteen af van de gleichgeschaltete MSM. Het echte nieuws en de echte achtergronden vind je op blogs, niet op dooie boom media.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Ik.
Niks leukers dan 's morgens met een kop koffie de krant lezen. Het nieuws heb ik vaak de dag ervoor al op internet gelezen, maar een krant bestaat gelukkig niet alleen uit nieuwsberichten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat slecht met de kranten, maar dat zegt wel wat over de diepgang van de mensen.
Een krant informeert je veel beter over het nieuws. Het internet is oppervlakkiger op enkele uitzonderingen na.
Ja, dus, ik lees meerdere kranten.
AWM
15 jaar geleden
Ik ook. Lees het NRC. Heerlijk om de krant voor me te hebben liggen en te lezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee hoor, een krantje leest toch nog veel prettiger, dan zo van het scherm. Heeft ook met gemak te maken, je neemt de krant makkelijk overal mee naar toe. Dat kan bij een laptop ook, maar is toch weer veel bewerkelijker. Even krantje mee in de trein, even buiten lezen voor op het terras. Bakkie erbij, je kent dat wel.

Ik heb zelf een weekendproefabo, die ik zo eens wissel met een andere. Heerlijk in het weekend, door de week heb ik er gewoon te weinig tijd voor, zoals zovelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook ik heb nog een krant. 's-Avonds na het eten bij de koffie de krant lezen is een leuk deel van de dag. Je hoeft niet naar een scherm te staren. Het is de moeite (geld) nog wel waard.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mogelijke argumenten om een betaalde krant te nemen:
1.die wordt thuisbezorgd
2.papier leest fijner dan een scherm
3.je wilt regionaal nieuws horen
4.je vindt betaald nieuws betrouwbaarder (vind ik twijfelachtig)

ik heb trouwens zelf geen abonnement.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb nog een abonnement op de krant. Alleen betaal ik niet hiervoor omdat ik zelf werkzaam ben (nauw betrokken) de krant. Als ik er voor zou moeten betalen, hoef ik de krant niet meer. Kan mij gestolen worden.
Wat stelt een krant eigenlijk nog voor? Ze noemen het "nieuws", maar het is eigenlijk niks anders als oude berichten die een dag eerder tientalle keren op tv, radio en internet onder de aandacht werden gebracht. Een dag later krijg je het op papier aangeleverd en lees je alles wat je al wist.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik niet, nergens voor nodig. Als sommige mensen denken dat internet te weinig diepgang heeft bij zijn artikelen hebben ze nog niet goed naar de juiste sites gezocht.

Toegevoegd op 28-04-2009 20:27:22
Bovendien vind ik het muisklikken veel handiger dan zo'n papieren ding.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb er geen 1 omdat ik niet meer in Nederland woon, maar mocht ik ooit terug gaan dan neem ik zeker een abbo op de Telegraaf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik lees geen krant.
MOet wel zeggen dat ik de metro en de spits wel altijd lees als in de trein zit. Maar dit is meer uit verveling. En zo vaak zit ik tegenwoordig niet meer in de trein.

Ik vind een krant vaak ook onhandig. Het leest gewoon niet makkelijk omdat die zo groot is. Laat mij maar voor een scherm zitten. En scrollen maar..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb wel een abonnement op de dagelijkse krant, en voor de zondag koop ik nog speciaal een weekeind editie. Eigenlijk kan ik niet zonder.( Denk ik)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hmm, je hebt wel gelijk. En toch: weinig lekkerder dan de achtergondartikelen in de trein te raadplegen. (behalve bier, borrelnootjes en sex natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die View2009;

Ja hoor, ik wel. Als ik er tijd voor had zou ik wel een ochtend- én een avondblad willen ontvangen, net als ik vroeger had. Gaat niet zozeer om de actualiteit, maar meer om de achtergronden. Lekker in alle rust lezen in plaats van vlug-vlug browsen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voordat iedereen met de laptop aangeschoven aan de ontbijttafel zit zal nog wel even duren denk ik.

De NRC next valt iedere dag bij ons in de brievenbus en het is altijd vechten wie hem het eerst heeft in ons studentenhuis van 19 mannen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Betalen voor nieuws is ook een uitstervend fenomeen. Maar ik heb de krant (Volkskrant op dit moment) dan ook niet voor het nieuws. Dat lees ik wel op nu.nl. Achtergronden en opinine vind ik daar dan weer niet, dus een krant.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb er twee en vroeger drie. In het buitenland koop ik steeds samen met de croissants een ander krant. Zonder krant kan ik niet de dag beginnen. Noem het een ritueel , de keuze de artikels te lezen die je wil, soms de headlines, soms diagonaal, soms alleen één lang duidingsartikel. Het openvouwen op een brede en lange tafel met de kop koffie is een sacraal moment om goede dag te zeggen tegen het leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik nog wel, omdat ik het fijn vind bij een kopje koffie of thee de achtergronden door te nemen. De nieuwsitems zelf haal ik vaak gewoon van de radio of het internet.

Dat ik nog een papieren krant leest heeft vooral te maken met gevoelswaarde denk ik. Op internet is net zo goed achtergrond te vinden, maar het is toch 'anders'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Af en toe twijfel ik of ik mijn abonnement op zal zeggen,
maar het is toch altijd wel een mooi begin van de dag.
En het regionale nieuws pik ik zo ook makkelijk mee.
Ik wil 's morgens niet op TV / Internet het nieuws
napluizen maar het gewoon op papier voor me hebben liggen.