Hoe vliegt, bijvoorbeeld K3 in de musical Doornroosje?

Ik heb een vraag...
Hoe vliegt, bijvoorbeeld K3 in de musical Doornroosje, en Kathleen in de musical De Kleine Zeemeermin. Ik weet dat ze niet aan kabels zitten, omdat ze dan teveel zouden slingeren. Maar weet iemand hoe ze het wel doen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.4K
jc54
3 jaar geleden
Red Bull geeft je vleugels..........
LeonardN
3 jaar geleden
Ik ken de musical niet, maar is dit een foto ten tijde van het "vliegen". Dan zou ik gokken dat er een stijgend plateau onder hun voeten bevindt.

Antwoorden (1)

In de originele Amerikaanse versie van de musical The Little Mermaid werden rolschaatsen gebruikt om het publiek de illusie te geven dat de toneelspelers zwommen. Toen The Little Mermaid naar Nederland werd gehaald werd de productie volledig veranderd. Vanaf toen werden er kabels ingezet. Ook in de Belgische versie werden kabels gebruikt. De Nederlandse versie werd een voorbeeld voor de andere nieuwe uitvoeringen in veel andere landen.
Antoni