Elke ervaring die te traumatisch is voor iemand daar sluit die zich voor af...
Als iemand voor zich op straat een kind door een vrachtwagen ziet overrijden, dan hangt het er maar vanaf of de getuige het ziet. Is het voor de getuige te traumatisch, dan komt het niet in het geheugen, maar wordt meteen schijnbaar gewist... Het is voor die persoon onmogelijk om te vertellen wat hij gezien heeft (onder hypnose kan dat dan weer wel)

Is dit wat je bedoelt met een eyes wide shut ervaring?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een antwoord ! Een antwoord dat logisch klinkt gezien de term van de vraag. Ik heb de vraag eigenlijk gesteld als reactie op de vraag van de voorgaande persoon, die vroeg:
"Waar kan ik een eyes wide shut ervaring hebben? Dus niet een parenclub maar met meer mysterie..." Aangezien ik geen flauw idee heb wat een Eyes Wide Shut ervaring is dacht ik, ik dien de vraag in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
maar die vorige vraag, ik weet niet waar die over gaat... Dus daar kan ik niets op zeggen, hier wel...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, ik reken jouw antwoord dus ook absoluut niet fout. Als ik het antwoord van de tweede beantwoorder lees, dan zijn er gewoon meerdere betekenissen van het woord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk nooit na voor ik ga antwoorden, dus kan heel goed fout zijn hoor... :-)
Volgens mij wordt deze vraag n.a.v. een vorige vraag gesteld waarin iemand wil weten waar hij dergelijke ervaringen kan opdoen.
Een eyes wide shut ervaring is psychoseksuele ervaring. Deze ervaring komt uit de film: "Eyes wide shut" van Stanley Kubrick.

Toegevoegd op 22-04-2009 20:36:52
(vorige vraag is inmiddels verwijderd)