Spore is een computerspel van Will Wright waarbij het uitgangspunt is de volledige geschiedenis en de toekomst van het leven te simuleren. Het spel verscheen voor het eerst op de GDC van 2005. Het spel van Maxis is officieel uitgekomen op 4 september 2008, maar verschillende verkopers hadden het al voor deze datum in de rekken.

Spore is een evolutiegame, of een godgame. De speler reist langs verschillende generaties van een soort, en laat deze evolueren van een eencellig organisme tot een meer ingewikkeld wezen. Als het dan uiteindelijk intelligent genoeg is geworden, verandert het spel: De speler hoeft zich dan niet langer zorgen te maken over het uiterlijk en het karakter, maar ontwikkelt vanaf dat punt de beschaving van de diersoort. Op een zeker punt ontwikkelt de gemeenschap een ufo, waarmee de rest van het heelal verkend kan worden. Net zoals bij de meeste andere Maxis-games zijn er geen duidelijke doelstellingen, en is men vrij om te doen wat hij wil. Aldus Wright: "Ik wilde de speler zich niet laten voelen zoals Luke Skywalker of Frodo Baggins. Ik wil dat ze George Lucas en J.R.R. Tolkien zijn."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

pore is een computerspel van Will Wright waarbij het uitgangspunt is de volledige geschiedenis en de toekomst van het leven te simuleren. Het spel verscheen voor het eerst op de GDC van 2005. Het spel van Maxis is officieel
uitgekomen op 4 september 2008, maar verschillende verkopers hadden het al voor deze datum in de rekken[bron?].

Spore is een evolutiegame, of een godgame. De speler reist langs verschillende generaties van een soort, en laat deze evolueren van een eencellig organisme tot een meer ingewikkeld wezen. Als het dan uiteindelijk intelligent genoeg is geworden, verandert het spel: De speler hoeft zich dan niet langer zorgen te maken over het uiterlijk en het karakter, maar ontwikkelt vanaf dat punt de beschaving van de diersoort. Op een zeker punt ontwikkelt de gemeenschap een ufo, waarmee de rest van het heelal verkend kan worden. Net zoals bij de meeste andere Maxis-games zijn er geen duidelijke doelstellingen, en is men vrij om te doen wat hij wil. Aldus Wright: "Ik wilde de speler zich niet laten voelen zoals Luke Skywalker of Frodo Baggins. Ik wil dat ze George Lucas en J.R.R. Tolkien zijn
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
In Spore speel je de ontwikkeling van het leven vanaf een eencellig organisme tot en met de volledige verkenning van de ruimte na. Het is goed voor vele uren, dagen, weken speelplezier. Je kunt je gemaakte wezens en werelden daarna ook via internet delen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier vindt je er een eigen kanaal over op Youtube
http://www.youtube.com/user/Spore?blend=2&ob=1

Toegevoegd na 1 minuut:
HIER NEDERLANDSE HANDLEIDING VOOR SPORE:

Ik vind het zeer goed uitgelegd door onze zwarte vrienden:

http://www.youtube.com/watch?v=65O_rJ6DfnA
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat het echt alleen om overleven? Spore biedt je de keuzes om het spel te spelen op de manier die jij wilt.

Is dit ecosysteem er ook in andere smaken? Met Spore kan iedereen creatief zijn en met de eenvoudige ingebouwde wezengereedschappen alles maken wat hij of zij maar kan bedenken.

Vind je het erg als ik ons melkwegstelsel even verlaat? In Spore heb je de vrijheid om je eigen unieke wezens te creëren en ze de weg te wijzen op heldhaftige ontdekkingsreizen.

Het is net het cadeau waarvan je je kunt voorstellen dat een god het krijgt op zijn eerste verjaardag: een mini-universum in een doosje.