Wat is de betekenis van het begrip spanningsboog?

In het theater. Dus niet bij schrijven, want dat is wel te vinden op google.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Spanningsboog is de tijd dat het publiek aandacht heeft voor het stuk dat in het theater wordt opgevoerd.
Dus bij een goed stuk heeft men een langere spanningsboog, men kan langer de aandacht vasthouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

zelfde betekenis als bij het schrijven. Spanning moet ook in het theater opgebouwd worden, om de aandacht van de kijker er bij te houden. Komt tegen het eind tot een climax. Spanning kan op verschillende manieren opgebouwd worden, maar dat had u vast ook al gelezen op google, toen u over spanningsboog bij schrijven las.
AlphaLimaSierra