mag een tv programma zomaar opgenomen beelden van mij pesoonlijk uitzenden zonder toesteming?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
ronron1212
7 jaar geleden
Zijn die in het openbaar gemaakt?
TurfGraver
7 jaar geleden
Leesvoer:
https://riskedevries.nl/portretrecht-bij-filmen-en-fotograferen/

Antwoorden (1)

Ja dat mag zomaar zonder toestemming, achteraf krijg je vaak een zogenaamde quitclaim als deze beelden gepubliceerd worden. In deze quitclaim geef je zelf toestemming om de beelden te publiceren(denk aan wegmisbruikers) als je aangeeft
dat niet te willen, of de producenten kunnen de rechthebbende niet achterhalen dan krijg je een wazig rondje op je hoofd om je onherkenbaar te maken. Dus opnemen gebeurt zonder toestemming, wat er later mee gedaan wordt daar heb je iets over te beslissen.