Ik heb een vloer van laminaat (eronder beton), en klagende onderburen over doordreunende bass, kan ik nu beter spikes of dempers gebruiken?

Toegevoegd na 45 minuten:
Ik begrijp dat geluidsoverlast niet helemaal uit te sluiten is. Als het te hard staat, staat het te hard. Maar in mijn geval stond de muziek helemaal niet hard, echter trillen mijn monitorboxen vrij hard door. De bas via de equalizer en versterker omlaag gooien heeft helaas ook niet geholpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.2K

Antwoorden (4)

Het beste is een dikke marmeren plaat, iets groter dan je speakers en 2cm dik, op de vloer leggen. Nu zet je je speakers op spikes op de plaat. Je trillings (resoneren) problemen zijn voorbij. Geluidsoverlast voorkom je hier natuurlijk niet mee.

Toegevoegd na 53 minuten:
Ik zit er toch een beetje naast. Alstijd gedacht dat het zo zat. ;)) kijk even op de volgende site.........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zet gewoon de bass wat zachter

Toegevoegd na 26 minuten:
probeer eens om je boxen op piepschuim te zetten of op eiermatrijzen dat dempt vaak ook een heleboel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tnx voor de tip
Dat maakt allemaal niets uit. Je woofers produceren een hoop energie, en die brengen je wanden en vloeren in trilling. Een dikke betonplaat storten helpt een beetje, want die is moeilijker in trilling te krijgen.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tnx voor de tip, maar daar ga ik toch maar niet aan beginnen ;)
zoiezo je speakers op spikes zetten.
In het high end audio wereldje noemen ze dat acoustisch ontkoppelen. geen dure kopen hoor !
Ze vragen goud voor die dingen in een speciaal zaak !
als ik je een tip mag geven ,bij de leen bakker kun je van die konische eindstoppen kopen voor de kopse kanten van een gordijn roe.
Voor die paar euro kan je het wel even proberen.
ze zijn nog aardig mooi verchroomd ook.
En in verschillende typen.
De truuk is verder ook om te proberen je speakers zo zwaar mogelijk te maken en dan bedoel ik per drukpunt.
Dus als je er drie per speaker gebruikt is dit ideaal.
een of twee spikes per speaker wordt een beetje lastig :)
Maar als je nog net als ik in de kleine kinderen zit neem er dan rustig vier per speaker( behoeft geen verdere uitleg !)
ik hoop dat je er wat aan hebt.
succes.