Als je je eigen reclame op tv beeld vertonen stel je hebt al dat geld wie moet je dan benaderen om te vragen of het kan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Voor de Nederlandse zenders benader je natuurlijk de STER.
https://www.ster.nl/toptaken/wat-kost-een-commercial/

Voor RTL-commercials RTL.
http://www.rtl.nl/adverterenbij/adverterenbij/WADjhCkAAJSDD6H8

SBS:
http://www.sbs.nl/adverteren/contactsales/

Enzovoort.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het handigste is contact op te nemen met een reclamebureau. Dit bedrijf kan een plan uitstippelen om zo effectief mogelijk te adverteren tegen een zo gunstig mogelijke prijs.

Kosten maken van een commercial
De prijs voor het maken van een commercial is vooraf moeilijk te achterhalen. De producenten geven op hun websites geen standaardprijzen aan omdat er geen standaardprijzen zijn. De prijzen lopen zo sterk uiteen dat hun klanten met een foutief beeld een opdracht zouden kunnen geven of juist niet geven. Een commercial kan low budget worden opgenomen voor een paar honderd euro, maar een professionele commercial bevat acteurs, figuranten en camera en andere apparatuur van een paar honderdduizend euro. Op het internet zijn er bedrijven te vinden die voor € 999,- een korte commercial kunnen maken. Voor het betere maatwerk zit u al gauw op € 2.500,-.

Kosten uitzenden commercial
Het uit laten zenden van een commercial van 30 seconden kost gemiddeld € 3.000,- uitgaande van een tijdstip dat weinig kijkers de commercial te zien krijgen. Een spotje laten vertonen op een moment dat er veel kijkers het spotje te zien krijgen kunnen de kosten oplopen tot ongeveer € 40.000 tot € 50.000,-. Hierbij kun je denken aan een spotje in de rust van een voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal gedurende het Europees- of Wereldkampioenschap. Een commercial uit laten zenden op rtl4 tussen één van de populairste programma’s in de avond kan ook al een kostenplaatje bevatten van ruim € 30.000,-.
SimonV
7 jaar geleden
Dan zul je zendtijd moeten inkopen bij de STER:

https://www.ster.nl/mediumtypen/televisie/