bij een circus betaal je entree
en een kermis mag je vrij bezoeken je betaald alleen als je gebruik maakt van een attractie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

circus:
Uitspraak: ˈsɪrkʏs
het -woord
circussen
Zelfst. Naamw.

voorstelling in een tent met dieren en artiesten
`een circusnummer met leeuwen`

gebeurtenis met veel spektakel
`mediacircus`

kermis:
Uitspraak: ˈkɛrməs
kermissen
Zelfst. Naamw.

terrein met kramen en apparaten, waar je allerlei dingen kunt doen om je te ontspannen en te vermaken
`Bij ons is er kermis op de dagen rond Koninginnedag.`
van een koude kermis thuiskomen (= teleurgesteld zijn omdat iets je tegenvalt)

een circus is in een grote tent, met dieren en mensen die een show geven, en een kermis zijn een aantal attracties bij elkaar waar je dan in kunt, dus eigenlijk iets heel anders als een circus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij kermis mag je rondlopen bij circus blijf je zittn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen is een circus (afgeleid van z'n piste), rond. Bij een kermis komt dat minder voor....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op een kermis ga je in attracties enz.
op een circus komen dieren, clowns en acrobaten enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in een circus kijk je
een kermis: daar doe je zelf wat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Circus heb je echte dieren en bij een kermis heb je neppe dieren..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een circus leer je van en geniet je van,een kermis is puur tijdverdrijf en heeft geen nut
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel kort. Een circus wordt je vermaakt en een kermis vermaak je jezelf dmv zaken die daar aanwezig zijn.