Waarom werd in de serie Miami Vice, lt Rodriquez vervangen door lt Castillo?

Waarom werd Rodriguez uit de serie geschreven?

Toegevoegd na 3 uur:
Hier een filmpje waarin beide genoemde personen voorkomen.
http://www.youtube.com/watch?v=-kqBFaOszLU&feature=related

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1K
capthavoc
12 jaar geleden
ik denk dat je dat op een echt fanpagina moet vragen.
vraag me alleen af of die nog aktief zijn misschien heb je mazzel

Het beste antwoord

Als je er wat meer over leest op Wiki en IMDB, dan kom je denk ik al snel tot de ontdekking dat hij er niet is "uitgeschreven". Voor mij is "uitschrijven" in een serie, dat een acteur niet voldoet, te oud wordt, ziek wordt, of gewoon zelf niet meer kan. De oorspronkelijke verhaallijn of opzet, moet dan wat worden gewijzigd.

Veel meer blijkt, dat:

1) Gregory Sierra alleen in de jaren 70 geacteerd heeft in wat speelfilms, en de rest van zijn carriere, talloze gastrollen heeft gehad in allerlei series. All in the Family, Soap, Hill Street Blues en nog veel meer. Om het maar wat simpel te zeggen: de beste man vond gevarieerd werk gewoon leuk, en shopte van serie naar serie. In Soap zat hij ook maar in 11 afleveringen van de 84.

2) Als je de full cast & crew van Miami Vice bekijkt, dan zie je op een paar uitzonderingen na (b.v. Olivia Brown 111 afleveringen) dat bijna alle lt's, agents, detectives, officers, en al die andere jongens, maar zo'n 4 tot 8 afleveringen meededen, en dan weer weg waren. Het was dus gewoon de opzet van de serie, om steeds nieuwe acteurs in de verhaallijn op te nemen. Het lijkt mij ook dat zo'n serie zich daarvoor leent. Steeds nieuwe verhalen en situaties, vereisen steeds weer nieuwe acteurs.

Ik ruil mijn mening graag in voor een betere :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mesher: Ik kan me niet goed vinden in je punt 2.
Heb zelf een andere indruk. Maar je punt 1 komt wel aannemelijk over, waarvoor een plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt dan goed uit dat jij betreffende punt 2 een andere indruk hebt, want ik schreef dat ik mijn mening graag inruil voor een betere....;-) Wil je jouw indruk eens toelichten? Ik vind het gewoon interessant. Ik dacht dat er in Miami Vice een hoofd-cast was, van zo'n 5 mensen, en daar draait het uiteindelijk allemaal om. De rest zijn eigenlijk allemaal gastrollen, en op zich lijkt mij dat niet verwonderlijk. Om b.v. 30 hoofdrollen te hebben, zou niet echt de kwaliteit van de serie bevorderen, omdat kijkers dan steeds tegen dezelfde mensen aankijken. Maar nogmaals: het is alleen maar mijn mening hoor......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Mesher: Jij schreef ``een paar uitzonderingen``.
Nu is een paar, feitelijk ``twee`` uitzonderingen, maar zo lullig wil ik dat nu ook weer niet stellen. Maar ik tel toch zeker wel zes vaste krachten, en dat vind ik persoonlijk toch wel iets meer dan ``een paar`` zoals je dat schreef. Ik denk verder dat wèl veel mensen graag tegen dezelfde mensen aan willen kijken. Kijk eens naar een serie als Dallas en zie hoeveel vaste krachten daarin meespeelden.
Als de mensen snel op die bekende gezichten uitgekeken waren, was de serie snel van de buis geweest.
Natuurlijk komen en gaan er in een serie wel regelmatig personages. Maar we hadden het hier over de basis...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk: een paar is 2. Een wat ongelukkige formulering want het zijn er eigenlijk 6, precies zoals je schrijft. Heb je de crew bekeken? Ik vind het toch wel opvallend hoor. Na die 6 vaste krachten, komt er nog één (John Diehl) met 56 afleveringen en dan loopt het direct naar 23 en dan direct naar 8. Allemaal gastrollen dus. Mensen willen natuurlijk wel tegen dezelfde gezichten aankijken, (denk maar aan Archie Bunker) maar het moeten er denk ik niet teveel worden. In Miami Vice zijn het er dus 6 of 7, en je moet er toch niet aan denken dat er 40 hoofdpersonen zouden zijn, die 111 afleveringen te zien zouden zijn. Ze zouden snel uitgepraat zijn. ;-) Ben je een liefhebber? Ik niet, maar de serie is wel enorm flitsend, en heel knap gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mesher: Hoewel ik zeker niet alle afleveringen gezien heb, voel ik me wel een liefhebber. Ben gecharmeerd van het werk van Michael Mann als regisseur/filmmaker, en ik vind de muziek keuze in zijn films alsmede dus in zijn Miami Vice serie erg goed. Muziek kan een film/serie maken/breken.
Een goede film met slechte muziek wordt nooit een bioscoophit. Mijn mening.
Persoonlijk zie ik liever een matige film met goede muziek, dan andersom. Verder vind ik de meeste acteurs in Miami Vice, geloofwaardig overkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, dat zou ik bijna zelf zo geschreven kunnen hebben. :-) Ik zie soms documentaires, die me echt interesseren, maar door de beroerde muziek haak ik af....
Je bent vast ook een Ennio Morricone liefhebber. N.a.v. je vraag: ik hoop dat er nog meer antwoorden komen. Ik ben wel geinteresseerd hoe anderen erover denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mesher: Morricone heeft inderdaad ook voor mooie muziek gezorgd. Heb mijn vraag inmiddels uitgebreid met een filmpje waarin beide genoemde personen voorkomen, en ook ik kijk uit naar meerdere antwoorden op mijn vraag. Bedankt voor je leuke reacties!