Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat wordt bedoeld met de quote: "De moraal van de een, is de keten van de ander"?

Ik speel de laatste tijd de multiplayer modus van Uncharted 4 vaak, en als slechterik kies ik meestal een amd Rafe. Ik hoor hem deze spreuk vaak gebruiken, maar ik heb geen idee wat hiermee bedoeld wordt. Iemand enig idee?

Toegevoegd na 1 minuut:
*een karakter genaamd Rafe

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
642

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als een bepaald gedrag of handeling voor de een niet kan (ethisch) en datzelfde gedrag of dezelfde handeling is voor de ander ethisch wel doenbaar maar hij wil zich aan de ethische normen van de een houden dan is dat voor hem een keten met andere woorden hij hangt vast aan de moraal van de een.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het betekent dat de gedragscode of normen en waarden van een persoon, dwingend zijn voor een andere persoon.
Een voorbeeld; Je woont als puber bij je ouders thuis en je wilt als jongen dat een vriendin blijft slapen. Indien de moraal van jouw ouders uitgaat van het standpunt dat dit niet hoort (omdat je te jong bent....niet getrouwd met haar of andere reden)zullen zij het je niet toestaan omdat zij niet de gelegenheid willen geven zolang het onder hun dak is.
Feitelijk ben je dan gebonden aan hun regel (moraal) dus ben je dan als het ware 'geketend' door hun moraal.
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding