mag je inkomsten genereren op youtube met een lyrics video zonder audio ?

Mag ik inkomsten genereren op youtube met een zelfgemaakte lyrics video zonder de muziek van het liedje erbij ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dit is niet toegestaan:

Auteursrecht geldt niet alleen voor boeken en kunst, maar ook voor bijvoorbeeld brieven, gedichten, opstellen, artikelen, slagzinnen, advertenties, toneelstukken, muzikale composities, speeches, films, computersoftware, vormgeving, bouwtekeningen, illustraties, architectuur, grafische ontwerpen, lettertypen en foto's.

In feite komt het er op neer dat elk werk dat iemand heeft verzonnen, beschermd is. Het werk moet wel origineel zijn: het mag niet zijn nageaapt. En het werk moet waarneembaar zijn, dat wil zeggen: te horen of te zien – een idee is niet auteursrechtelijk beschermd. Alleen de maker mag het auteursrechtelijk beschermde werk vrij gebruiken. Als iemand anders de tekening, tekst of foto wil gebruiken, dan moet hij de maker om toestemming vragen. Voor die toestemming moet meestal betaald worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord ! Ik weet genoeg. Met vriendelijke groet Stijn
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
You are welcome!