Werkt soundhound alleen bij exacte match van de muziek?

als ik bij een uitvoering / concert soundhound gebruik (geen shazam) en ik krijg een exacte hit van die artiest met dat nummer, kan ik er dan van uitgaan dat het playback is / de muziek niet live is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, juist niet, dit soort applicaties maakt een "fingerprint" van de audio die opgenomen wordt met de microfoon, en zo'n fingerprint bevat alleen de essentiele en onderscheidende kenmerken van de muziek, zoals akkoorden en hun volgorde, melodie, mogelijk ook tempo en maatsoort. Met deze gegevens kan op de server het muziekstuk gevonden dat het best hierop lijkt, het hoeft dus geen exacte match te zijn.