Nee. Als jij hoofdpijn krijgt nadat jij met je kopstem hebt gezongen dan heeft dat een andere oorzaak dan de zangwijze. Er vanuit gaand dat je wel de juiste methode daartoe gebruikt.

Met kopstem zingen doe je met ontspannen kaak, heel relaxt, en je gebruikt meer lucht dan je stembanden. Veel kracht is er niet voor nodig, dus nee dat levert geen hoofdpijn op.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor het te zeggen dat je daardoor geen hoofdpijn krijgt.

Andere antwoorden (1)

Het heet wel kopstem maar heeft niet te maken met je hoofd