Wat is de titel van de reeks educatieve computerspellen voor kinderen van ongeveer 10 jaar geleden?

Wat ik me nog kan herinneren is dat het met verschillende personages, volgens mij ook afgeleidt van dieren, was die je dan door middel van spelletjes je van alles leerde zoals hoe een oog kleur kan zien (met gekleurde kegeltjes etc) en wat een regenboog precies is.

Het spel is dus ongeveer 10 jaar oud, kan ook iets ouder zijn. Het is geen redcat, het had een Nederlandse titel.

Ik zit hier al maanden mee, heeft iemand het verlossende antwoord?!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Kleuren speuren.

In de review van maandag 14 januari 2008 op deze website http://ict-en-onderwijs.blogspot.nl/2008/01/kleuren-speuren.html wordt het spel alsvolgt beschreven:

"Kleuren speuren is een spel voor de midden- en de bovenbouw van het basisonderwijs. Je krijgt de opdracht in elke ruimte 6 kameleons te vangen. Kameleons worden pas zichtbaar nadat je informatie hebt gekregen over kleuren, bijv. over hoe kleuren gemengd worden, de kleuren van de regenboog, wat nabeeld is, wat staafjes en kegeltjes zijn en waarvoor ze dienen enz. De informatieve stukjes vind je door in iedere ruimte (er zijn er 6) te klikken op de voorwerpen in die ruimte. Als je in één ruimte alle 6 daar aanwezige kameleons hebt gevonden en gevangen mag je een bonusspel doen. In heb bonusspel ben je kameleon en je moet vliegjes vangen. Je probeert jezelf daarvoor zo goed mogelijk te camoufleren zodat de vliegjes dichtbij durven te komen. Je moet wel oppassen voor de spin, want die heeft het niet goed met je voor.".

Zie ook: http://kleurenspeuren.shapers.nl/, waar je deze tekst vindt:

"Kleuren Speuren is een educatief spel in de vorm van een wereld waarin je van alles kan leren over kleur. Het doel is om alle kameleons te vangen. Ga op zoek in de zes verschillend gekleurde ruimtes die vanaf de binnenplaats toegankelijk zijn. In elke ruimte zitten zes kameleons verstopt. Om een kameleon te vinden moet je een opdracht volbrengen. Doe je het goed, dan verschijnt de kameleon en kun je hem vangen. Als je alle kameleons gevangen hebt, heb je de meeste kans het bonusspel te winnen.
Kleuren Speuren is bedoeld voor kinderen van 6 tot 12.".
Antoni
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah nou zijn mijn herinneringen helemaal verwarrend. Dit is inderdaad het stukje over de kleuren enzo, maar niet het spel wat ik EIGENLIJK bedoel. Ik zal er wel niet achter komen dan haha. In ieder geval bedankt!
Antoni
8 jaar geleden
Jammer, misschien kan je toch wat meer informatie geven over het spel dat je wel bedoelt. Dan kan er altijd nog een goed antwoord worden gevonden!