Wat zijn deze 'noten' en hoe bespeel je ze met de gitaar? (Zie beschr.)

Hoe speel je deze dingen en heten ze:

1|------------------------------------------------------------------|
2|------------------------------------------------------------------|
3|------------------------------------5--5-7-5--------5--5-7-5------|
4|---8--8------------8--8-----------8--8-------8----8--8-------8----|
5|--5--5---5--------5--5--5--------6--------------6-----------------|
6|-6--6---6--------5--5--5------------------------------------------|

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit is dus alleen als je moet tokkelen!!!

Het beste antwoord

Dit heten Gitaar tabs. Zo kan je gitaarspelen zonder dat je noten hoeft te lezen.
''Gitaar tabs zijn lijnen met cijfers. De lijnen geven de snaren van de gitaar aan en de cijfers de vakjes die je in moet drukken. Lees meer over wat tabs zijn. Om uiteindelijk tabs te gaan spelen moet je ook weten wat pull of hammer on en vibrato is en hoe je dit doet. Tot slot is het belangrijk dat je tijdens het spelen van de liedje de snaren op een goede manier aanslaat. Oftewel je moet leren hoe je tokkelt of plectrums gebruikt.''

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, verkeerde tekst gekopieerd. Dit is wat duidelijker :
''Bij de tabulatuur voor de gitaar heb je zes lijnen. Elke lijn stelt een snaar van de gitaar voor. De bovenste lijn is de hoogst klinkende snaar en de onderste lijn is de laagst klinkende snaar. Als er een getal op de lijn staat word hiermee het vakje dat je in moet drukken bedoeld. Met een vakje bedoel ik de ruimte tussen twee fretten''
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zijn 'Tabs'...

kijk bijvoorbeeld hier eens:
http://leergitaar.nl/lessen/gitaar-tabs-leren-spelen/wat-zijn-tabs/