wanneer komt deze week de omnibus van Eastenders?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Komt er een boek uit over de televisieserie Eastenders? Of begrijp ik je vraag verkeerd?
Antoni
8 jaar geleden
Oh, uit http://en.wikipedia.org/wiki/Omnibus_(broadcast) begrijp ik dat een omnibus een compilatie is van de televisieuitzendingen van de laatste week van bijvoorbeeld een soapserie. Deze omnibus wordt uitgezonden in het weekend. In het Nederlands heeft dat woord deze betekenis niet, in het Engels wel. Ik kende het woord alleen in de betekenis van een verzameling verhalen in een boek.

Antwoorden (1)

Op deze website http://www.digitalspy.co.uk/soaps/s2/eastenders/news/a600781/eastenders-omnibus-to-be-taken-off-air-from-april-2015.html#~pbwGNHJeGgcBS0 staat een bericht uit oktober 2014 waarin wordt aangekondigd dat de BBC vanaf april 2015 stopt met het uitzenden van de Eastendersomnibus.

Een van de redenen daarvoor is dat er steeds minder kijkers zijn voor de omnibus. Voor kijkers zijn er voldoende andere mogelijkheden om gemiste afleveringen van Eastenders te kijken, met name via internet, zo meldt het artikel verder.

De BBC benadrukt dat de omroep zich betrokken voelt bij het programma en dat er verder geen plannen zijn om het aantal uitzendingen te verminderen.

Ik ga ervan uit dat er dus helaas geen omnibusuitzendingen van Eastenders meer op televisie te zien zullen zijn.
Antoni