waarom heet een zweefmolen zweefmolen ?

ik moet weten hoe de zweefmolen aan zijn naam komt . niet een draaimolen maar een zweefmolen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bij een zweefmolen kan je het gevoel krijgen dat je door de lucht zweeft. Het stoeltje "zweeft" aan kettingen onder de kap van de draaimolen. Dit in tegenstelling tot een normale draaimolen, waar je zitplaats contact blijft houden met de grond.
AlphaLimaSierra
9 jaar geleden
Bij een zweefboten zweef je in de lucht met een stoeltje, en het zit gemonteerd aan een soort molen.