Kan iemand mij iets meer vertellen over de Netamband of The Netams?

Het was een bedrijfsorkest van de firma Netam in Rotterdam. Mijn overleden oom en mijn dementerende tante waren lid van dit orkest.
Ik zou er graag wat meer over weten. Bijv. waar ze optraden, hoe groot het orkest was enz. Mijn tante weet zich niet veel meer te herinneren.
De firma Netam is inmiddels failliet dus daar kan ik ook niet meer terecht.

Toegevoegd na 1 minuut:
De exacte naam weet ik dus ook niet. Mijn oom en tante waren ongeveer eind jaren '40 begin jaren 50 lid van dit orkest.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Nederlandsche Tank-, Apparaten- en Machinefabriek: NETAM opgericht in 1932 door dhr. B.H. van Rijn. Bestond tot 2002.

Rond 1950 was Bep van Leerdam-van Wageningen de zangeres (zij maakte solo in 1960 bij Philips een single: Rotterdam, dat is mijn stad / In Rotterdam ben ik geboren). Haar man Jan van Leerdam speelde in de Netamband accordeon.

In september 2010 reageerde iemand in het gastenboek van Rotterdam dat hij foto's van de band heeft. Wie weet heeft het nog succes daarop te reageren.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De namen die jij noemt zijn mijn oom en tante! Nooit geweten dat mijn tante ook een soloplaat heeft gemaakt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar heb jij de namen van mijn oom en tante zien staan Amadea? Ik zie ze nergens staan (zal wel weer ergens overheen kijken).
Ik had al eerder uitgebreid gezocht op internet en ook bij de firma Netam geïnformeerd maar die gaven destijds geen antwoord. Dat oproepje in op Rotterdam010 was van mij maar ik heb destijds geen reactie kunnen geven door een kapotte pc en later ben ik het glad vergeten. Je weet nu gelijk hoe ik heet......
Amadea
9 jaar geleden
Toch komt het gewoon van http://www.rotterdam010.nl/Gastenboek-1230/gastenboek-123.php?start=220 vandaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb het inmiddels gezien maar ik heb alleen nog niets kunnen vinden over het feit dat mijn tante ook een single heeft opgenomen.
Bedankt overigens voor je antwoord en reacties.
Amadea
9 jaar geleden
Dan geef ik ook nog even deze link: http://rateyourmusic.com/release/single/bep_van_leerdam/rotterdam__dat_is_mijn_stad___in_rotterdam_ben_ik_geboren/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat leuk, dank je wel.