Bestaat er speciale mandoline tablatuur?

Ik zou graag willen weten of er voor de mandoline speciale tablatuur gebruikt word of dat ik ook gewoon van de gitaar kan gebruiken?
Zoja weet iemand een site met blad muziek voor de mandoline

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor accoorden op mandoline bestaat er inderdaad speciale tablatuur voor alle accoorden, want je hebt natuurlijk minder (afzonderlijke) snaren dan op een gitaar.

Er is een hoop bladmuziek speciaal voor mandoline te koop en te downloaden, maar als je de accoorden kent kun je natuurlijk allerlei soorten bladmuziek gebruiken (zoals men met gitaar ook veel pleegt te doen). Uiteraard zijn er ook allerlei types lesboeken te koop. Dat is wellicht een goed idee om mee te beginnen.

Sommige van die bladmuziek ziet er totaal normaal uit - zou je op elk instrument zo kunnen naspelen - andere (zie bijvoorbeeld de tweede link, mandolin cafe ) zien er wel vrij speciaal uit.