Waar kun je op het internet het best terecht voor je problemen?

Wat voor forum?

Heb namelijk wat advies nodig etc. en wil dit graag vragen. Suggesties?

Toegevoegd na 5 minuten:
Heb geen vraag hé, het is meer een probleem van mezelf. Voel me gewoon k*t, eenzaam etc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Begin jezelf eerst af te vragen of de problemen waar je hulp bij zoekt problemen zijn voor internet.
Vaak wil het helpen als je kunt praten met lotgenoten of mensen met kennis van zaken en de bereidheid je te helpen.
Dat kan via internet.
Voor de meest uiteenopende problemen waar mensen mee zitten is er ook wel een belangenvereniging, hulpgroep, schuldhulpverlening, slachtofferhulp etc.
Organisaties die know how over allerlei aspecten hebben en veel gespecialisserde vakmensen in dienst hebben of inhuren.
Bij die mensen weet je dat ze jou probleem herkennen omdat er meer mensen dat probleem hebben (gehad).
Waarom zou je een medium als internet inschakelen met de kans dat je kwaadwillende tegenkomt of mensen die je met de beste bedoelingen van de wereld de meest beroerde adviezen geven.
Het aspect annonimiteit kan een doorslaggevende factor zijn, maar ik zou je graag in overweging willen geven of dat het risico waard is. Feit is dat mensen met problemen zich dikwijls in een afhakelijke positie bevinden of manouvreren of gemanouvreerd worden door anderen die hier een slaatje uit willen slaan (louche gebedsgenezers enzo)
Weeg dus goed de voors en tegens af en denk bij de proffessional vooral niet dat je uniek bent met je probleem.
Zij hebben vast vaker met het bijltje gehakt en wees op je hoede (ook bij "de proffessional' gaat het niet altijd goed dus je kunt van tevoren inlichtingen inwinnen over de behaalde resultaten, de organisatie of de persoon.
Suc6 en hopelijk ben je snel van je probleem af of kun je het hndelen tot de tijd dat het voorbij is.
Sommige dingen kun je helaas niet in 1 klap oplossen maar kan een goed gesprek of gesprekken met de juiste persoon er toe leiden dat je er mee kunt leven, dan ben je al op de goede weg.
Mijn stokpaardjes in de gedachtengang
- er zijn mensen die het erger hebben
- ik heb al eens voor hetere vuren gestaan
- ik zal de wereld wel een laten zien hoe ik dit varkentje was.
- de vorige keer heb ik het me erger voorgesteld dan nodig
- tot nu toe ben ik overal nog uitgekomen
- het gaat zo slecht, het kan alleen nog beter gaan.
Enz. relativeren en vooral niet vergeten wat het leven allemaal voor moois te bieden heeft, je kunt van de een op de andere dag het geluk vinden maar het helpt als je goed zoekt en openstaat voor nieuwe mogelijkheden.
Laat de mooie dag van morgen niet verpesten door zwarte dag van vandaag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

hier kun je volgens mij met al je vragen terecht. zoveel verschillende mensen. probeer maar :)

Toegevoegd na 55 seconden:
misschien als je erbij zegt om wat voor soort problemen het gaat, dan kunnen mensen je verder helpen naar andere fora.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom vraag je het niet hier.
Hier zitten knappe koppen op allerlei gebied.
Snel en direct antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze site lijkt me sowieso al een heel redelijke bron van advies en troost.

Mocht dat niet zijn wat je zoekt, ga dan eens naar www.hetluisterendoog.nl. Daar kun je gratis chatten met mensen die met liefde de tijd nemen om naar je te luisteren.

Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
goede tip, +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ik wel wat met deze link kan, bedankt.
http://eenzaam.lotgenootje.nl/
misschien heb je hier iets aan?
sterkte!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ff gekeken en denk dathet een hele goede verwijzing is.
Misschien is het beter om met iemand te praten.

www.Sensoor.nl
[vroeger SOS telefonische hulpdienst]
Dag en nacht echte aandacht. Om je verhaal kwijt te kunnen, samen oplossingen voor een probleem te bedenken of alleen maar even contact te hebben.
Een goed opgeleide vrijwilliger heeft dag en nacht echte aandacht voor jou. Dat kan via 0900-0767.

Je kunt ook chatten of mailen.
Klik dan op de chatknop of ga naar de hulpmailpagina.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kun je met al je vragen terecht. Maar je moet wel even rustig nadenken of jij je gevoelens wilt tonen. Denk daar rustig over na :)