Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welk formaat geluidsbestand zet ik op mijn website?

ik heb meditaties opgenomen, dat zijn mp3's. Die wil ik op mijn website zetten. Maar die bestanden zijn snel erg groot: 10 minuten =15 MB! Hoe of waarmee kan ik die comprimeren, zodanig dat de kwaliteit goed blijft?
En moet ik die mp3's op mijn site zelf zetten of zijn er ook andere mogelijkheden?
Ik hoop dat je me kunt helpen!
Vr.groet, Joy

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
670

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die mp3's zijn al gecomprimeerd, maar wat je nog wel kunt doen is de bitrate verlagen. De bitrate lijkt nu rond de 200 kbit/s te zijn (waarschijnlijk ingesteld op 192), dus je kunt de files verkleinen tot 5MB door een bitrate van 64 kbit/s te gebruiken. Of de kwaliteit dan nog voldoende is kun jij alleen bepalen. Overigens is een file van 15MB niet overdreven groot.

Toegevoegd na 5 uur:
Met een programma zoals Audacity (gratis) kun je de bestaande files inlezen en exporteren naar .mp3 (klik op de 'options' knop om een lagere bitrate te kiezen)
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding