Wat moet ik verstaan onder "iets drinken"?

Stel iemand vraagt mij om iets te gaan drinken wat moet ik mij hier dan bij voorstellen? En hoe ga je gekleed naar zoiets?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat hangt af van het tijdstip waarop dat drinken plaats zal vinden. Is het om half elf 's morgens of half drie 's middags dan zal het koffie of thee zijn. Is het later op de middag of in de avond dan kan het frisdrank, vruchtensap of een licht alcolische drank betreffen. Je gaat in je gewone vrijetijdskleding daarheen. Het is gewoon voor de gezelligheid, even wat drinken en kletsen. Toegevoegd na 5 minuten: licht alcolische drank = licht alcoholische drank (daarmee bedoel ik bijvoorbeeld bier of wijn)

Als iemand vraagt: "Heb je zin om (ergens) iets te gaan drinken". Bedoelen ze vaak buitens huis. Gekleed? Gewoon lekker vrije tijds kleding! Kleding waar jij je prettig in voelt en mee over straat durft te lopen.

En iets drinken betekent een bar/cafe dus geen restaurant. Anders was de vraag om ergens iets te eten. Dus zorg dat je van te voren iets gegeten hebt, want iets drinken betekent ook een paar drankjes.

"Iets drinken" is een manier om elkaar beter te leren kennen. Ik ga bijvoorbeeld regelmatig "Iets drinken" met een collega om elkaar beter te leren kennen buiten de werkvloer om. Ook ga ik wel eens "Iets drinken" met iemand van een ander bedrijf om zaken door te spreken en te kijken waar we elkaar van dienst kunnen zijn. Als je iets gaat drinken met iemand van het andere geslacht is het doel ook om elkaar beter te leren kennen. Gewoon voor de gezelligheid.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100