Wat moet ik verstaan onder "iets drinken"?

Stel iemand vraagt mij om iets te gaan drinken wat moet ik mij hier dan bij voorstellen? En hoe ga je gekleed naar zoiets?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.5K
Castle
9 jaar geleden
Dit ligt aan de situatie. Je kan tegen iemand zeggen "zullen we iets gaan drinken" en dit is dan gewoon een informeel samenzijn en praat je als mannen onder elkaar (of vrouwen). Het kan ook zijn dat als je iemand vraagt om te gaan drinken dat je de persoon eigenlijk uit vraagt. Het komt gevoelsmatig minder gênant over door iemand te drinken te vragen dan uit te vragen voor een restaurant. Het ligt aan HOE het gezegd wordt en hoe de nonverbale uitstraling is. Zo is het moeilijk te zeggen.

Het beste antwoord

Dat hangt af van het tijdstip waarop dat drinken plaats zal vinden. Is het om half elf 's morgens of half drie 's middags dan zal het koffie of thee zijn. Is het later op de middag of in de avond dan kan het frisdrank, vruchtensap of een licht alcolische drank betreffen.
Je gaat in je gewone vrijetijdskleding daarheen. Het is gewoon voor de gezelligheid, even wat drinken en kletsen.

Toegevoegd na 5 minuten:
licht alcolische drank = licht alcoholische drank (daarmee bedoel ik bijvoorbeeld bier of wijn)
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
geldt dit voor zowel met meisjes als jongens? Lijkt mij namelijk dat als een jongen alleen met een meisje gaat het dan meer op een date gaat lijken of zit ik hier verkeerd?
Amadea
9 jaar geleden
Nee hoor, als je iets gaat drinken dan is dat geen date. Bij jongens en meisjes is het vaak een hele club samen. Op vrijdagmiddag na school, of na de training of iets dergelijks nog even gewoon gezellig iets gaan drinken.
Antoni
9 jaar geleden
Als de jongen alleen maar het ene meisje vraagt om iets te gaan drinken, en zij gaat mee, dan zal hij het in ieder geval zien als een mogelijkheid elkaar beter te leren kennen. Je kan de jongen dus van tevoren vragen wie er verder meegaat, of of er ook andere mensen meegaan, om zo erachter te komen wat zijn bedoeling precies is.
Antoni
9 jaar geleden
Ik zie nu pas overigens in je profiel dat je een man bent. Er blijft gelden: "iets drinken" met een grote groep is voor de gezelligheid, "iets drinken" met zijn tweeën betekent meestal dat minstens één partij graag meer wil zijn dan alleen maar bekenden/vrienden/collega's of klasgenoten van elkaar.

Andere antwoorden (3)

Als iemand vraagt: "Heb je zin om (ergens) iets te gaan drinken". Bedoelen ze vaak buitens huis.

Gekleed? Gewoon lekker vrije tijds kleding! Kleding waar jij je prettig in voelt en mee over straat durft te lopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En iets drinken betekent een bar/cafe dus geen restaurant. Anders was de vraag om ergens iets te eten. Dus zorg dat je van te voren iets gegeten hebt, want iets drinken betekent ook een paar drankjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Iets drinken" is een manier om elkaar beter te leren kennen. Ik ga bijvoorbeeld regelmatig "Iets drinken" met een collega om elkaar beter te leren kennen buiten de werkvloer om. Ook ga ik wel eens "Iets drinken" met iemand van een ander bedrijf om zaken door te spreken en te kijken waar we elkaar van dienst kunnen zijn.
Als je iets gaat drinken met iemand van het andere geslacht is het doel ook om elkaar beter te leren kennen. Gewoon voor de gezelligheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duidelijk. En gewoon in vrijetijdskleding gaan tenzij het een date is dan kom je formee dus overhemd, colbert etc...? Geen pak lijkt mij?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook bij een date hoef je niet formeel te komen. Dat ligt geheel aan de persoon met wie je gaat en de locatie waar je heen gaat. Wat zegt je gevoel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk vast teveel tv want daar zie ik dat men vaak in een pak/overhemd + pantalon komt