Heet een foto gemaakt met zelfontspanner ook een 'selfie'?

Heet een foto van jezelf, gemaakt met zelfontspanner (dus zonder zelf de camera vast te houden) ook een 'selfie'?

Laatst vroeg iemand van de 'oudere garde' dit, denkend dat ik als 'jongeling' dat antwoord wel had.. en ik heb eigenlijk geen idee! Maar het is sindsdien wel in mijn gedachten blijven hangen, dus ik dacht, toch eens kijken wat anderen hierover zeggen!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

De letterlijke definitie van het woord 'selfie' = een fotografisch zelfportret.
Je hoeft de camera eigenlijk dus niet vast te houden, in principe is een zelfportret, dus ja, je zou het als een selfie kunnen aanzien.
Maar natuurlijk is het geen traditionele selfie :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is pas een selfie als je de telefoon of camera in je handen hebt bij het maken van de foto.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit of je de camera/telefoon nou vast houdt of niet. Je ziet eigenlijk wel altijd bij een selfie dat de persoon die de selfie maakt de camera/telefoon vast heeft. Maar het hoeft natuurlijk niet! Het blijft gewoon een selfie (:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een selfie is in principe een foto van jezelf. Je kan het dus zien als een selfie, maar als je de mogelijkheid hebt om hem gewoon zelf vast te houden is dit beter! Als je geen fotocamera aan de voorkant hebt, kan je ook gewoon je telefoon om draaien en dan omgedraaid op het knopje druken. (ervaring XD)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Waarom zou het beter zijn om het toestel zelf vast te houden? Met een zelfontspanner is de kans dat je er goed op staat vele malen groter...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is nou juist het doel van een selfie! dat het moeilijker is om er goed op te staan. met een zelfontspanner kan iedereen een selfie maken.
Ja, een foto met een zelfontspanner is ook een selfie.
Laatst een college gehad over dit onderwerp en de eerste selfie werd al gemaakt in de 17de eeuw. Die is gemaakt door een schilder die een portret moest maken van een gezin en die heeft toen in de spiegel die bij dat gezin thuis aan de muur hing en toevallig op het portret stond heeft hij de weerspiegeling van zichzelf geschilderd. Technisch gezien is dit de allereerste selfie. (Dan wel zonder camera, maar je kan het een selfie noemen. Maar om even op jouw vraag terug te komen. Een foto is een selfie als hij niet door een ''fotograaf'' is gemaakt, maar als je de camera dus zelf op de goede manier moet vasthouden/neerzetten/instellen enz. enz. Ik hoop dat ik je vraag hiermee voldoende heb beantwoord.