kent de tekst van het liedje : Vader kwam uit Duitsland, klopte op de deur?

Dit is een liedje van na de bevrijding over de relatie tussen een Nederlandse vrouw en een Canadees

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Vader kwam uit Duitsland, klopte op deur.
Mientje die deed open en kreeg een rode kleur.
‘Vader vroeg waar is moeder?’ Moeder, die lag op bed,
met haar Canadeesje en had een reuze pret.
Negen maanden later kwam een kleine guit,
krullen van z’n moeder en een Canadese snuit.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is slechts een couplet van het lied, er zijn meerdere coupletten o.a. waarin vader tegen de Canadees zegt ga maar naar huis mijn vrouw die was abuis.