Is het dak van de Amsterdam ArenA tijdens (alle) concerten open of dicht?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
19.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toen ik Robbie Williams zag was het dak dicht

Het beste antwoord

Voor zo ver ik weet is het dak tijdens concerten altijd gesloten om twee redenen:
- voorkomen van geluidshinder voor de omwonenden
- men wil niet het risico lopen om door slecht weer het dak tijdens een concert te moeten sluiten. Dat duurt heel lang en de motoren trekken ontzettend veel stroom. Ik heb me laten vertellen dat ze dan de kans lopen dat het concert moet worden stilgelegd vanwege stroomtekort.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké dankje! :)

Andere antwoorden (2)

IK ben een aantal keren in arena geweest tijdens een concert en toen was het dicht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een min ???? haha
Dicht anders kunnen ze het licht en geluid niet vliegen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat snap ik niet. Bedoel je dat er dan geen vliegtuigen over kunnen vliegen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het "vliegen" van licht en geluid is een vakterm (nogal letterlijk uit het Engels overgenomen). Er wordt gewoon "aan het dak ophangen" bedoeld.
Los daarvan is het niet waar. De installatie hangt niet aan de beweegbare delen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jawel hoor heb meerdere malen mee gemaakt dat het aan de bewegende delen word gehangen bevoorbeeld met de toppers anders kan je ook niks in het midden hangen
Alleen met U2 was het dak open omdat die een groundsupport gebruiken en die dus zelfstandig op poten staat en te hoog was voor in de arena