Waarom zijn de beelden van David en Goliath (Amsterdam) verhuisd?

Op Internet staan filmpjes over de verplaatsing van die beelden, maar ik heb nergens kunnen vinden waarom dat onlangs na tientallen jaren nodig was.

Tevens vraag ik me af of de mechanismes waarmee die beelden hoofd en ogen konden bewegen, afgelopen jaren nog wel eens gebruikt werden. Of was dat technisch misschien niet meer mogelijk vanwege de hoge leeftijd van die beelden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Ze zijn verplaatst naar een nieuwe ere plaats. Ze stonden in het restaurant, waar ze alleen werden bekeken door mensen die daar iets zaten te drinken of te eten. Nu staan ze in de Schuttersgalerij, waar veel mensen doorheen wandelen, en waar je geen consumptie hoeft te bestellen.

http://www.ahm.nl/nl/Amsterdams-Historisch-Museum/collectie-onderzoek/collectie/goliath

(RJ)