wat zijn de namen van de onderdelen van een drumstel?

ik moet voor muziek de namen van een drumstel weten hij had ze opgenoemd alleen ik weet ze niet meer en we hadden ook geen tijd om het op de schrijven hij had het over de floor tom de base trom de crashbekken en de ride bekken maar er zijn er nog een paar wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.7K

Antwoorden (2)

De onderdelen op jouw foto benoemd;

1 Crashbekken | 2 Floor tom | 3 Toms

4 Bass drum | 5 Snare drum | 6 Hi-hat
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
plus. met toevoeging; de kleinste tom wordt ook wel 'high tom' genoemd, en de middelmaat 'low tom'.
Bassdrum

De bassdrum is het fundament van het ritme en deze lage klinkende trommel wordt door middel van het pedaal met de voet bespeeld. De bassdrum kan ook worden voorzien van twee pedalen, zodat er veel sneller gespeeld kan worden. Vanwege de afmeting van deze bassdum, wordt deze gedempt. Hierdoor ontstaat er een betere verhouding tussen de lengte van de klank van de snare, tomtom ten op zichte van de bassdrum.

Snaredrum

Onderaan deze drum is een snarenmat (snare) bevestigt, hierdoor krijgt de snare zijn typische geluid. Door middel van een hendel kan de snare worden aangespannen. Hoe hoger de spanning, des te strakker en korter de klank wordt. Maten voor snaredrums zijn 14" x 5" of 14" x 61/2" (standaardmaten). Een grotere maat is 14" x 8" (diepere klank) en voor een hogere klank 13" x 3" en 14" x 4".

Tomtoms

De naam tomtom is afkomstig van het geluid dat ze maken en deze worden gebruikt voor een muzikaal intermezzo (fill-in). Tomtom zijn meestal 12" en 13" groot.

Floortom

De floortom is een 'tom' die op de vloer staat en deze tom is een grotere broer van de twee andere tomtom. Deze tomtoms worden voornamelijk gebruikt bij een korte roffel (fill-in) tussen door. De floortom heeft een afmeting van 16" x 16".

Hi-hatbekkens

Vaak wordt het ritme op de dichte hi-hat (hoge hoed) geslagen door middel van de stokken. In sommige muziekstijlen wordt het hi-hatpedaal gebruikt.

Hihatpedaal

Met het hi-hatpedaal kunnen de twee bekkens op elkaar komen, in sommige muziekstijlen wordt hier veelvuldig gebruik van gemaakt.

Ridebekken

Ridebekkens klinken langer door dan de hi-hat en hierop wordt het ritme gespeeld. Een ridebekken is ongeveer 20" (50 cm) groot.

http://www.johandenblanken.nl/Het%20drumstel.htm