mag je in een stad voor een evenement straten afsluiten en vervolgens entree vragen?

Voor het bloemencorso in Zundert worden straten afgesloten. Om er toch door te mogen wordt entree gevraagd. Naar mijn mening mag dit niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb geen antwoord op je vraag maar wil wel reageren. Ik vind het echt idioot. Ook dat bijvoorbeeld bruggen afgesloten worden voor een sportevenement. Stond ik daar met m'n fietsje terwijl ik ook dringend ergens heen moest. Succes in Zundert, ben benieuwd naar het antwoord.
Antoni
10 jaar geleden
Wie in Zundert woont, hoeft niets te betalen. "Alle inwoners van de gemeente Zundert hebben op corsozondag 1 september gratis toegang tot het parcours. Dat verandert niet. Zundertenaren die buiten het parcours wonen, kregen voorheen toegangskaarten toegestuurd. De gemeente doet dit vanaf dit jaar niet meer. In plaats daarvan moeten inwoners van de gemeente Zundert zich op corsozondag aan de kassa legitimeren met een geldig en in Zundert afgegeven paspoort of identiteitskaart om gratis toegang te krijgen. Een rijbewijs voldoet niet!" Zie ook: http://www.bloemencorsozundert.nl/index.php?page=nieuws&detail=1184 Voor de rest geldt gewoon dat het afgesoten deel van de stad een (tijdelijk) evenemententerrein is. De organisator van een evenement kan altijd entree vragen!
Antoni
10 jaar geleden
Correctie: lees in plaats van "afgesoten" "afgesloten".

Antwoorden (1)

Alleen de eigenaar van de straat mag hier entree voor vragen. Bijvoorbeeld de gemeente.