Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik een vergunning hebben voor een afstudeershow met geluidsinstallatie (staat niet hard) in eigen tuin, waarbij een drankje niets kost?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
865

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De geluidsgrenzen voor particulieren woningen, gemeten aan de gevel, zijn als volgt:
gemiddeld piekbelasting
overdag (07.00 - 18.00) 50 dB(A) 70 dB(A)
's avonds (18.00 - 23.00) 45 dB(A) 65 dB(A)
's nachts (23.00 - 07.00) 40 dB(A) 60 dB(A)
Deze normen gelden niet voor bijzondere situaties. Als er gemiddeld per etmaal hogere geluidswaarden worden gemeten dan kan de geluidsoverlast die u ondervindt onrechtmatig zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Lijkt me onwaarschijnlijk.
Maar zou wel de buren inlichten.
Beter klachten voorkomen dan dat de politie op de stoep staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen deskundige op het gebied van wetjes en regels, maar als het echt niet al te hard is zou ik niet weten wat er op tegen is. Laat de buurt het meevieren! Laat het weten, wie weet krijg je nog een buurtcadeau. Zelf heb ik een flinke tuin waar we ook meer dan eens wat houden als het weer het toelaat. Ik zou zeggen, probeer het maar uit, enne... veel genoegen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo lang er geen geld wordt gevraagd is het volgens mij toegestaan, wel zijn inderdaad de geluidsbeperkingen zoals al aangegeven van toepassing. Maar dat zijn ze altijd.
wettelijk kun je dit beschouwen als een verjaardagsfeestje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding