Hoe werkt deze "in de toekomst kijkende" tovertruc?

Ik keek net naar de zender discovery channel en daar was het programma "Dynamo magician imposible" op. De zgn. magician deed de volgende truc:

Een week voor de uitzending was er een compleet gesloten metalen kistje, dichtgetaped en met een slot erop, aangeleverd aan persoon 1. Persoon 1 heeft dit kistje niet geopend en niet uit het oog verloren voor een week lang, en op de dag van de uitzending vroeg de magician aan persoon 1 om uit een willekeurig, zelf uitgekozen krant een artikel uit te kiezen. Persoon 1 koos een willekeurig artikel uit van de krant van die dag, die hij wel interessant vond en na het voorgelezen te hebben gaf de magician een sleutel aan persoon 1 en liep de deur uit.

Na het tape van het kistje afgehaald te hebben en met de net verkregen sleutel het kistje geopend te hebben haalde persoon 1 er een tekening uit die een PRECIEZE schets was van de pagina waar het artikel op stond die persoon 1 had uitgekozen. De datums, de headline en de kleuren waren allemaal hetzelfde.

Hoe gaat deze truc in de werking?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Utrecht
10 jaar geleden
De "krant" is niet recent.
Persoon 1 is niet willekeurig gekozen maar zit in het complot.....
Poet
10 jaar geleden
Een week iets niet uit het oog verliezen kan nooit. Je moet toch slapen?
anneliez
10 jaar geleden
vingervlugheid, afleiden van de kijkers, en veel suggestie. Dat is het bij iedere truc, simpel of moeilijk

Antwoorden (1)

dat programma heb ik ook al gezien. maar ik weet niet of het echt is. het kan allemaal getrukeerd zijn voor de show.
ofwel had hij puur geluk, maar ik denk het eerste en dat dat met de meeste van zijn trucs zo zijn...

ik heb eens gezien dat een meisje haar hand boven haar gsm moest houden en aan 1 persoon moest denken en toen belde die persoon haar... dat kan toch niet.