Bestaat er een forum voor jonge lezers?

Ik heb het hierbij over jongeren (vanaf een jaar of 15!) die op een forum boeken aanbevelen die ze hebben gelezen of hun mening erover geven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het forum Letteren (in de categorie Kunst & Cultuur) op www.scholieren.com is een forum waarop onder meer boeken worden besproken. Het is een van de vele forums op die website. Op http://forum.scholieren.com/ staat deze toelichting bij het forum Letteren: "Eigen verhalen, columns, recensies? Kritiek op een boek, fan van een schrijver?"

Zie: http://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=59

Toegevoegd na 2 minuten:
Op deze site http://forum.scholieren.com/announcement.php?f=59 staat nog dit:

"De boekbespreking

De boekbespreking op dit forum is een terugkerende discussie waarin een aantal forumbezoekers gezamenlijk een boek leest en er vervolgens een bespreking over houdt. Aangezien het een hele tour is om dit in goede banen te leiden, hanteren we het volgende systeem:

Een forumbaas maakt een topic aan waarin mensen boeken kunnen voordragen die ze graag behandeld zouden zien worden in de volgende bespreking. Na een korte tijd, als er niet veel nieuwe boeken meer aangedragen worden, wordt dit topic gesloten en zal de 'dictator' van de boekbespreking, geheel alleen, besluiten welk boek uitverkoren is.

De dictator zal samen met een forumbaas bepalen welke invalshoek er aan de bespreking gegeven wordt. Een boek is eenvoudigweg te complex en uitgebreid om het in alle facetten te bespreken en daarom beperken we ons tot een bepaald onderwerp. Kwaliteit gaat in dit geval boven kwantiteit.

Als het boek gelezen is, zal er een topic geopend worden waarin de discussie kan losbarsten. Iedereen die het boek gelezen heeft, kan meedoen. Daarna zal men weer van voren af aan kan beginnen. De 'dictator' kiest een ander lid uit dat als nieuwe 'dictator' fungeert en deze zal het volgende boek mogen kiezen.

Dit systeem van dictatuur is niet compleet eerlijk, maar de ervaring heeft uitgewezen dat eindeloos veel polls over welk boek gekozen zou worden bijzonder vervelend en tijdrovend konden zijn. Natuurlijk houden de forumbazen in de gaten dat de dictatuur goed wisselt en behouden zij zich het recht om te allen tijde in te grijpen en de bespreking haar hun hand te zetten. Meer informatie over het hoe en waarom van dit systeem kan je hier vinden. Voor alle andere vragen raadplege men het huidige, sitcky topic over de boekbespreking. Als zelfs dat niet helpt, kan je altijd nog een der forumbazen aanschieten."

Toegevoegd na 25 minuten:
N.B.: "hier" in "Meer informatie over het hoe en waarom van dit systeem kan je hier vinden." verwijst naar: http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=&threadid=734815
Antoni
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Ik ben benieuwd wat de puntgever van het forum vindt. Mijn antwoord vindt hij/zij (of vind jij) blijkbaar goed, maar wat vindt hij/zij (of vind jij) van het forum?