Hoe kom ik achter de waarde van lp's en singles?

ik heb heleboel singles en lp's van mijn overleden oom gekregen, er zitten hele oude tussen. Maar waar kan ik ze laten taxeren en een eerlijke prijs ervoor krijgen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
24.1K

Het beste antwoord

Ik koop regelmatig LP's bij de kringloop voor een euro per stuk.
Dan kijk ik vaak bij discogs.com over gegevens van de artiest enz.
Daar worden ook platen te koop aangeboden. Afhankelijk van de bijzonderheid en de kwaliteit wordt de prijs bepaald.
Soms heeft een bekende artiest in het begin een plaat gemaakt die weinig is uitgekomen, dan is deze vaak veel waard. Anderzijds, als je platen hebt die in miljoenen over de toonbank zijn gegaan, dan is een euro al heel wat.

Mint-kwaliteit, betekent, geen krassen, geen beschadigingen. Niet op de plaat en op de hoes.
Als de LP's altijd goed zijn bewaard en een deel is zeldzaam of veel gevraagd dan mag je nog wat verwachten. Anders mag je blij zijn als een handelaar voor de hele partij 25 cent per stuk geeft.

Kijk dus eerst zelf eens rond bij discogs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eens rondkijken op fansites van bepaalde artiesten wil ook nog wel eens iets opleveren. Ze hebben daar ook vaak wel een ik zoek of ik bied aan onderwerp. Dat is wel een beetje werk maar soms loont het wel de moeite om daar eens op te kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heel uitgebeid met persoonlijk tintje

Andere antwoorden (1)

Je kunt het proberen op http://www.catawiki.nl/