Is mijn zangkoor verplicht de dirigent toe te laten op de ALV?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een dirigent kan iemand zijn die is ingehuurd bijvoorbeeld. Als de dirigent lidmaatschap betaald is hij/zij gewoon lid. De dirigent is doorgaans geen lid. In dat geval ben je niet verplicht een dirigent uit te nodigen op de ledenvergadering. Het is meestal wel gebruikelijk om een dirigent uit te nodigen, tenzij je iets met de leden wilt bespreken over de dirigent. De dirigent zal als deze niet lid is formeel ook geen stem hebben op de vergadering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was bedoeld als antwoord. excuses.

Het beste antwoord

Een dirigent kan iemand zijn die is ingehuurd bijvoorbeeld. Als de dirigent lidmaatschap betaald is hij/zij gewoon lid.

De dirigent is doorgaans geen lid. In dat geval ben je niet verplicht een dirigent uit te nodigen op de ledenvergadering. Het is meestal wel gebruikelijk om een dirigent uit te nodigen, tenzij je iets met de leden wilt bespreken over de dirigent.

De dirigent zal als deze niet lid is formeel ook geen stem hebben op de vergadering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee. Een dirigent kan wel zelf vragen, of door het bestuur gevraagd worden, om ergens toelichting over te geven aan de leden. Meestal is het dan zo dat hij of zij het begin van de ledenvergadering aanwezig is, en na het betreffende punt weer vertrekt. Een dirigent is de muzikale leider, maar het bestuur regelt de gang van zaken. Aanwezigheid van een dirigent op de algemene ledenvergadering is derhalve geen plicht.
Amadea