wat is het verschil tussen v-piano en v-combo, behalve dat de prijs meer dan 5000 verschilt?

waarom is dat? de v-piano schijnt een revolutie te zijn, maar waarom is dan de v-combo (dat naar mijn idee een v-piano en een v-orgel in 1 is) maar 800 euro en de v-piano wel 6000? is er verschil tussen geluid, besturing of wat dan ook? is de v-combo verouderd en daarom goedkoper?
ik keek overigens naar een  V-Combo VR-09.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De v-combo bevat geen v-piano; de v-piano heeft juist een unieke manier om geluid op te wekken: in plaats van samples simuleert deze precies hoe een piano werkt (dus met virtuele snaren en hamers en pedalen die doorgerekend worden). Dit klinkt veel natuurlijker dan een op samples gebaseerde electronische pianos. Verder is het toetsenbord ook groter (88 ipv 61 toetsen) en geeft het een gevoel alsof je echt hamertjes in beweging zet.