Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet het spel dat een soort maffia is maar niet online?

Bij 'Wie is De Mol' gingen ze een soort spelletjes spelen en moest je erachter komen wie de mol was. Ik hoorde van iemand dat dit op een ander spelletje lijkt. Een soort maffia spel ofzo... Iedereen krijgt een kaartje en daar staat je rol op. Een de maffia volgens mij moet volgens mij de andere kandidaten uitschakelen. Ik weet het niet precies. Kan iemand mij helpen hoe dit spel heet en hoe ik er aan kan komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
970

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat moet het spel weerwolven zijn geweest.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.bol.com/nl/p/weerwolven/1004004000008436/

Toegevoegd na 2 minuten:
Spel ligt ook gewoon bij de intertoys en bartsmit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt! Alleen kun je het ook zelf maken of ergens gratis van een website af te halen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo duur is het niet hoor.... je kunt het ook wel op marktplaats vinden of straks op koninginnedag maar downloaden en uitprinten kan ook: http://blogger.xs4all.nl/elkedas/archive/2008/01/20/343622.aspx
Het heet weerwolven, te kopen op online winkels zoals bol.com
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het spel heet volgensmij "Weerwolven van Wakkerdan" of "Weerwolven van Wakkerdam" Het spel is echt hartstikke leuk!! Mijn vriendin heeft het en we spelen het altijd in het donker!
Je hebt bij het spel ook nog meerdere rollen dan Weerwolf (de Mol) en Burgers (kandidaten) zoals

het zienende meisje (die mag stiekem kijken)

de jager (als hij/zij dood gaat mag hij iemand anders meenemen, eigenlijk dus doodschieten)

de heks (als de weerwolven iemand gedood hebben mag de heks kiezen of ze hem een tovermiddel geeft, dat hij/zij blijft leven of dat degene gewoon dood gaat)

Je hebt nog wel meer van zulke rollen.

Je kan het spel ook nog uitbreiden door er witte wolven erbij te doen, dan moeten volgensmij de witte wolven tegen de zwarte wolven!

Voor meer info kan je me altijd een privé bericht sturen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding