Bestaan er hoofdtelefoons zonder magneten?

Ivm grote gevoeligheid van magneten in de gewone hoofdtelefoons, ben ik op zoek naar een hoofdtelefoon zonder magneten in de koptelefoon/oortjes.

Hoe heten deze koptelefoons?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ja, en die klinken ook nog veel beter. Dat zijn de elektrostatische en electret hoofdtelefoons. Op marktplaats zijn wel Stax en Jecklin hoofdtelefoons te vinden. Je hebt er wel een versterker/eindversterker of speciale koptelefoonversterker voor nodig en elektrostatische koptelefoons hebben ook nog een voeding nodig. Erg onpraktisch voor de trein dus.
Wil je gewoon de magneetjes van een in ear koptelefoontje wat verder van je oren af hebben dan kun je die met indirecte overbrenging gebruiken, eventueel aangevuld met een stukje luchtslang voor aquariumpompjes. In het ziekenhuis hadden ze vroeger wel van dat soort systemen met luchtslangetjes, dus het moet o zich goed werken.