Vallen video films die je zelf maakt zonder ondersteund geluid, onder BUMA-STEMRA?

Ik zit erover na te denken om voor mijn massagepraktijk oefeningen op beeld te gaan opnemen en te verspreiden via mijn website/youtube. Hierbij wil ik geen gebruik maken van geluid/muziek van derden, maar puur eigen opnames doen. Heb ik dan ook te maken met BUMA/STEMRA?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Eigen video's en nummers mogen onbeperkt en overal door jou worden afgespeeld. Je maakt immers gebruik van eigen videomateriaal. Je bent dus niet verplicht om te betalen aan BUMA STEMRA.
Mocht je onder je eigen videopnames een liedje van iemand anders zetten en je speelt het dan af in je praktijk ben je wel verplicht te betalen.