Ik wordt 20 in februari en ben bang dat mijn leven te snel voorbij gaat. Ik ben bang om oud te worden en uiterlijk te veranderen!

Is dit normaal en hoe krijg ik deze gedachten weg?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

iedereen heeft die fase ook wel gehad ik iig wel en je kan daar dan best door in de put raken . maar je ontkomt er niet aan . de dingen die ik belangrijk vond in mijn jeugd blijken nu ineens minder belangrijk maar daar zijn wel weer andere dingen voor in de plaats gekomen. simpel gezegd ,je begint volwassen te worden en je zal bepaalde dingen toch echt moeten accepteren. kom op he .

hihihi wat moet ik dan wel niet ik word 50 dit jaar ,het is maar net hoe je je voelt hoor ,ik voel me af en toe 20.En ach die rimpeltjes neem ik voor lief . De gedachten krijg je weg door positief in het leven te staan ,zoveel mogelijk te genieten en te kijken om je heen wat je hebt !

Als je daar bang voor bent, dan vliegt je leven voorbij zonder dat je plezier hebt gemaakt. Want: Een mens lijdt dikwijls 't meest Door 't lijden dat hij vreest Doch dat nooit op komt dagen. Zo heeft hij meer te dragen Dan God te dragen geeft.

Yup is normaal... Heb ik ook. 'k Ben in oktober 20 geworden... Haal alles uit het leven. Kan je nooit spijt krijgen :-) das denk ik het beste wat je kan doen..

Daar hoef je niet bang voor te zijn, want het gaat gewoon zo. Het leven gaat voorbij, met de snelheid van 1 jaar per jaar. In jouw geval is dat 5% van je hele leven per jaar, en dat is inderdaad veel. En je hoeft niet bang te zijn om oud te worden. Je moet bang zijn dat je er niet aan toe komt om oud te worden. Dat laatste kan je bereiken door roekeloos gedrag, comazuipen, noem maar op. Maar oud worden? Geen probleem hoor. Tegen die tijd dat je ouder bent is oud worden geen issue meer voor je.

het enigste wat je kan doen is accepteren dat je ouder word. en wat voor leeftijd je ook hebt alle leeftijden hebben leuke dingen. nu vind je mischien uitgaan te gek. maar over tien jaar geniet je mischien wel van je kids of een te gekke baan. probeer blij te zijn dat je ouder mag worden, veel mensen halen de 20 niet eens . is het echt een obsessie voor je en je kan er echt niet mee omgaan probeer dan hulp te zoeken

vooral niet bang zijn... we willen toch allemaal oud worden maar oud zijn vinden we maar niks ;) probeer elke dag te genieten ook van de kleine dingen! het is een goed teken dat het snel gaat....

De komende 50 jaar verander je minder dan de eerste 20 jaar... Die gedachten kun je niet weg krijgen, je kunt alleen maar andere gedachten ervoor in de plaats maken, en dat zijn gedachten van GEEN angst... Denken maakt angstig, is er geen denken dan is er geen angst... Dus je leeft totdat je doodgaat, dat is een gedachte die angst doet laten afnemen... En als je de gedachten volgt zoals in je vraag, dan maakt dat meer angst, dus dan is dat een minder goed idee... En als je er niet uitkomt, dan zou ik naar professionele hulp gaan uitkijken...

Ik ben 27 en dat je ouder wordt daar kun je toch niets aan veranderen. Ze zeggen dat het leven steeds sneller gaat naarmate je ouder wordt, maar dat lijkt natuurlijk alleen maar zo.

Ha, ha .... Ik was 40 jaar geleden ook een mooie meid. Maar nu is het toch ietsie pietsie minder. Weet je wat het leuke is? Dat het me helemaal niet meer zoveel boeit hoe ik er uitzie. Als ik aan vroeger denk, en me herinner hoé belangrijk uiterlijk voor me was, vind ik mezelf met terugwerkende kracht een oppervlakkige sukkel. Het zijn denk ik de fasen, die je in je leven doormaakt. Ik was vroeger ook wel tevreden en gelukkig, maar dat ben ik nu zeker niet minder. Dus: wanhoop niet, er blijft hoop!

Kan je aleen zeggen dat namate je ouder wordt de tijd steeds sneller lijkt te gaan.

Het zijn reeele gedachten. Die gedachten worden echter minder naarmate je ouder wordt.

Stel jezelf doelen, korte termijn en lange termijn. Noteer deze en maak een planning, wat wil je wanneer bereikt hebben. Die doelen moeten dan vooral betekenisvol zijn. Zorg dat je veel meemaakt, blijf niet op je stoel zitten, want als je veel ervaart lijkt de tijd langzamer te gaan. En dat is ook als je alles wat je doet met veel aandacht doet. Geen tien dingen tegelijk half, maar een ding heel aandachtig. Goed hulpmiddel tegen piekeren over rimpels en tegelijkertijd maak je veel boeiende dingen mee.

Is dit normaal: ja dat is normaal. Die gedachten krijg je weg door je te realiseren dat oudere mensen ook vaak nog lachen en tevreden zijn met hun leven en verder door er gewoon niet over na te denken omdat het geen zin heeft de strijd aan te binden met de tijd; op elk ander gebied zal je het wel uit je hoofd laten om tegen windmolens te willen vechten, dus waarom zou je dat hier wel willen? Hoe meer je tegen windmolens vecht hoe sneller je ouder wordt zonder te genieten. Geniet en vecht als dat zo te pas komt maar niet tegen dingen als tijd, daar zul je geen voldoening aan beleven. De enige manier om niet oud te worden is jong sterven en daarmee ontzeg je jezelf veel levensvreugde.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100