Hoe het nummer met de tekst "je bent een kraai, je pikt"

Ik zoek een nummer waarin de volgende zin voorkomt: "Je bent een kraai, je pikt"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, is een oud hollands nummer
U bent een kraai , U pikt

Ernst van Altena 1966 a 1969 Titel Beestenboel of Bestialiteiten
Titel bundel wellicht Ballade van het optimisme 1969

Mevrouw ik wou dat U een rups geweest was
Zo'n harige , met hoepels in het lijf
Want als zo'n kil en doodeng beest was
U in een pop veranderd , koud en stijf

Want al mag ik bang voor rupsen wezen
En vrees ik hun gekriebel op mijn huid
Zo'n rups wordt van z'n engheid eens genezen
en groeit dan tot een schone vlinder uit

U was geen rups mevrouw
u werd geen vlinder
u was niet hups mevrouw
U werd veel minder

u werd een engerling , een pissebed , een slak
u werd een wesp , U stak

Mevrouw ik wou dat u een mus geweest was
Z'n straatmeid in een bruingrijs mantelpak
.......
brutaal te kwetteren op het dak

U was geen mus mevrouw
u wou niet zingen
u wou geen kus mevrouw
maar hoger kringen
u bent een struis die met haar kop int zand verstikt
U BENT EEN KRAAI , U PIKT

mevrouw ik wou dat u een paard geweest was
zo'n stamboek merrie van een bloedwarm ras
waarop het rijden dagelijks een feest was
nerveus en dampend in een veulen jas

Want al ben ik bang voor paarden
omdat hun hoefgetrappel mij beklemd
zou met een volbloed merrie kunnen aarden
want op de hogeschool wordt die getemd

U was geen paard mevrouw
u wou niet springen
U had geen staart mevrouw
...
U bent een ezel die in plaats van voor naar achter rijdt (? niet zeker)
u bent een geit , u bijt .

Nergens kunnen vinden , Ernst was in mijn huis Oom Ernst toen ik 10 a 12 was , in Zuidlaren , hij lag in scheiding , overspannen , Gaf mij door hem hertaald het grote Fabelboek (met geschreven opdracht) Fabels van La Fontaine e.a.

Ik droeg op mijn 14e dit gedicht voor op een wedstrijd , kon er niets van , begreep het amper, maar vond het leuk en knap . Las het veel te veel voor , op voorleestoon .

Zocht het net op internet , niet te vinden ....
Herstel : msch Ballade van het Optipessimisme (1969) verkrijgbaar naar het schijnt bij Raban
Vond net de titel van de liedtekst ! : Beestachtig BEESTACHTIG
Wordt vertolkt door Andre van den Heuvel op elpee Liedjes voor niemand
ook martine bijl (belletjes) Annet Nieuwenhuyzen Eric Schneider ( ! ) en een lied met zn viertjes
Zag toen ook op tv door Andre gezongen worden , in zwart wit , moet in mediapark te vinden zijn , link met youtube filmpjes ( maar deze net niet) :