Waarom altijd weer diezelfde films met Kerst en Oud en Nieuw?

Sissy,Scrooge,Home alone enz.enz.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Omwille van de grootste gemene deler theorie: die films hebben bewezen een groot heterogeen publiek aan te trekken , dus weinig risico en gegarandeerd kijkers. Speel The Sound of music of My Fair Lady honderd jaar en na honderd jaar zullen er duizenden nog Edelweiss kwelen of I gone mary in the morning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Sommige mensen vinden het gewoon heerlijk om zulke films eens per jaar te zien. Daarbij is het natuurlijk goedkoop om ze uit te zenden i.p.v. nieuwe films en series.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is toch ook steeds weer hetzelfde OUD en OUD (lees: nieuw)...

Dus als dat hetzelfde is dan weet je toch ook waarom dat DEZELFDE films steeds weer uitgezonden worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen op een of andere manier het 'teletubbie-effect' heel erg leuk vinden. Zoals kinderen gillen nog een keer gillen volwassen.. Jaa nog meer dezelfde films als vorig jaar. De films geven een vertrouwd gevoel omdat je ze al kent en daardoor word de sfeer van feestdagen versterkt. anderzijds zijn sissy, scrooge, home alone en the grinch films die voor alle leeftijden geschikt zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat Home Alone gewoon de film met kerst is :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat zulke films licht verteerbaar zijn. Dit in tegenstelling tot wat er net in de magen verdwenen is;-)

(En omdat veel mensen het nou eenmaal leuk vinden, dat herkenbare. Net zoals (bijna altijd) dezelfde kerstliedjes).)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de zelfde reden als waarom je graag oude schoenen draagt... ze zitten lekker.

Kerst is bij uitstek een nostalgisch en sentimenteel feest.

Daar horen nostalgische en sentimentele films bij.

Mijn persoonlijke favoriet is overigens 'It's a wonderful life' van Frank Capra (met James Stewart).
14 jaar geleden
Omdat er nog geen nieuwe films er uit zijn. denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen nieuwe films uit? Moet je voor de grap een keer rond kerst langs de videotheek lopen.. Staat elk jaar weer vol met nieuwe films en daarbij.. genoeg nieuwe films in de maak die geschikt zijn voor kerst.
Toch hardstikke leuk??...ik ben nu 38 jaar, en heb sissy al 38 keer gezien:))))...verveelt noooooit