Hoe zorg je ervoor dat de sfeer op een feest losser wordt aan het begin?

Ik geef zondag een feest en heb verschillende vriendinnen uitgenodigd die elkaar niet allemaal kennen. Wat kan ik doen aan het begin van het feest voor een relaxte sfeer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tsja, alcohol en wiet ligt een beetje voor de hand. Op een gegeven moment komt het vanzelf wel los.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd!
Los gaat het zeker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zoek meer naar niet-fysieke oplossingen haha! Of zijn die er tegenwoordig niet meer...

Het beste antwoord

Over vriendjes roddelen, wijntje erbij of iets anders alcoholisch, Sex in the city ( ik haat het als man zijnde ) onderwerp aansnijden? of iets dergelijks, make-up, kleding, hollands got talent verhaaltje, je ergste blunder op liefdesvlak opbiechten werkt ook vrij goed en dan heeft iedereen wel wat te vertellen, ben zelf een man maar heb 4 oudere zussen en ben metro dus ken het "kunstje" wel. Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat de leeftijd van allemaal is. Schoenen, de kapper, de nagelstudio, mode accessoires de "je weet wel vrouwelijke dingen" style. Ik persoonlijk zou ook iedereen vragen of ze zich een klein beetje aardig op willen stellen naar een ander toe bij binnenkomst en anders jouw feestje verpest wordt. Leuke muziek is voor iedereen verschillend maar toch sfeer bepalend. Volgens mij gewoon de radio aan op slam fm of 538 of zo. Wat ook leuk is; verzin voor een ieder een opdracht (maak een printje of zo) om te raden wat ze doen in het dagelijks leven of welke studierichting ze denken dat de ander doet, heb je gelijk de hele boel aan het lachen als er 1 iemand compleet naast zit en is gelijk de spanning er af. Tip 2 (onnozel zoals het maar kan): Koop voor allemaal een kleinigheid ( Aansteker, reep chocolade, vreemde stuiter bal, lopende beestjes "crazy bugs", geurkaars) en laat iedereen iets omruilen van de persoon waarvan ze denken dat het beste bij diegene past. Succes verzekerd! en alvast veel plezier!

Toegevoegd na 3 minuten:
p.s. alle cadeautjes hoeven niet meer te kosten dan 1 euro als je naar 1 of andere Duitse winkel gaat die Actie heet. Als je 10 dames op bezoek krijgt ben je nog geen 10 euro kwijt, sterker nog, denk dat je meer plezier hebt dan een fles drank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wauw, bedankt voor de leuke ideeën :) je bent duidelijk een expert op dit gebied haha!

Andere antwoorden (2)

Probeer ze een beetje samen te brengen door bv als je weet van bepaalde vriendinnen dat ze dezelfde interesse hebben, dat even te melden bij het voorstellen.
Dit is Marie, die hebben thuis net zo'n hond als jullie, of Doortje is ook erg bezig met schilderen, net als jij.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een leuke! Dankjewel.
Hoeveel verschillende vriendinnen voor een`Feest`?

Ik ga dan met dit antwoord uit van minimaal 10 vriendinnen!

Een relaxte sfeer creeeren aan een begin van een `Feest`, is mogelijk, wanneer de genodigden `allen` op een afgesproken tijdstip komen. Wanneer de vriendinnen (die elkaar niet kennen) zo nu en dan binnen komen, is het voor niemand leuk om in een gezelschap te komen waar je niemand kent.
Jij hebt echt geen tijd om ieder vriendin aan een ander voor te stellen hoor, al wil je dat wel graag.

Heel veel succes met de voorbereiding van je feest. Heb een leuke avond.