Technisch gezien verschillen de normen niet eens zo veel.
Maar alleen bij HDMI is er wat geregeld om ook audio te transporteren.
AWM
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Helemaal correct. DVI geeft geen audio door, maar het videosignaal is hetzelfde. Je kunt ook eenvoudig van DVI naar HDMI en andersom, maar in beide gevallen verlies je dus het geluid.
Zoals antwoord man zegt is het verschil audio, maar wat ook een belangrijk verschil is zijn de aansluitingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DVI kan in tegenstelling tot HDMI ook analoge signalen verzenden.
HDMI kan geluid meesturen tot 8 digitale kanalen.
DVI heeft een bandbreedte van 3,7Gb(single) 7,4(dual)
HDMI heeft een bandbreedte van 14,8.
HDMI heeft ook 2 draadloze varianten wirelessHDMI en WHDI.
HDMI heeft minder gevoelige connectoren, maar kunnen minder goed vastgezet worden.