hoe werkt de goocheltruck waarbij twee voorwerpen (bv fles en glas) van plaats veranderen?

Ik ben er al van kindsaf aan mee bezig, heb gisteren een goochelshow gezien op video en krijg er geen hoogte van. de truck is : er staan twee cilinders (of andere holle vormen). onder één cilinder staat een fles. Onder de andere een glas
de goochelaar doet een teken en dan heft hij de cilinders op. de twee voorwerpen zijn van plaats verwisseld.
hoe werkt dat? vaak laten ze eerst zien dat de cilinder hol is, dus een dubbele bodem of zo is er niet

11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Goochelaars houden graag geheim hoe ze hun trucs precies doen. Daarom moet iemand die een truc van iemand anders wil nadoen, vaak veel geld betalen voor het "geheim".

Dit is allemaal bedoeld om het mysterie van goocheltrucs in stand te houden.

Ik denk dat jouw truc is te verklaren door een speciale tafel te gebruiken. Dat is overigens niet zo bijzonder bij goochelaars: die gebruiken allerlei speciaal gefabriceerde dingen, die er voor een leek heel gewoon uitzien. In de tafel zal een mechanisme zitten waarmee de fles vervangen kan worden door een glas en het glas door een fles.

Waarschijnlijk zitten er gaten in de tafel onder de plekken waar de goochelaar de cilinders neerzet. Het teken dat de goochelaar doet, is bedoeld om het publiek af te leiden. Tegelijk zal hij, bijvoorbeeld met zijn voet, een handeling doen die het mechanisme in de tafel in werking zet.
Antoni