Is bekend welke technieken Gili uithaalt bij het zogenaamde 'gedachtelezen'? Zo ja, welke?

Zoals een van de velen verkondigt de Belgische Gili dat paranormale gaven zoals gedachtelezen niet echt zijn, maar dat, door een of ander normaal trucje, iedereen kan leren.

Hij zegt echter niet hoe dat werkt, want hij blijft illusionist. Maar weet iemand toch wat voor techniek hij voor de onderstaande illusie gebruikt?

Het is vanaf minuut 16 bij de aflevering van Koffietijd d.d. 17 november 2012:
http://www.koffietijd.nl/videos/afleveringen/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Wel leuk gedaan ja

Antwoorden (2)

hij zegt het zelf: de techniek van de zintuigen,op de een of andere manier legt hij je woorden in de mond, of /en leest hij je lichaamstaal, hoort de intonatie van je stem. ziet waar je naar kijkt.
Leuke show trouwens, heb hem gezien en heb nu zelf met heel andere ogen naar Derek gekeken
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar bij het experiment in de studio geeft hij wel als verklaring: 'Zij was de tekening wel aan het projecteren aan mij (Gili)'. (Dat was bij min 22 en 50 sec.)
Wat zou hij daar toch mee bedoelen als zijnde een normaal zintuiglijke actie?
anneliez
11 jaar geleden
hij moet toch iets zeggen, en het spannend houden. Als hij vertelt hoe het echt gaat is de lol er af
Naast de cold-reading technieken, opgesomd door de vorige beantwoorder en wellicht hetgeen Gili doet, bestaat mentale verbondenheid die leidt tot telepathie wel degelijk.
Ik vind het enerzijds verstandig dat er onderscheid gemaakt wordt tussen paranormaal en gewiekste psychologische trucs, van de andere kant is mentale verbondenheid niet iets wat je onder bovenstaande praktijken moet scharen.
Ik heb daar hele sterke staaltje van meegemaakt.
Vaak gebeurt het dat als er met een van mijn dierbaren iets erg gebeurt, dat ik dat instantaan voel, dat gebeurde ook toen ik 12000 KM van mijn vrouw verwijderd was en ze onverwacht te horen kreeg dat ze een beginnende vorm van kanker had.
Zij stuurde mij een mail (dat doet ze verder nooit)
Ik werd 4:00 in de nacht klaar wakker (gebeurt nooit)
pakte mijn kleine reiscomputer en toen kwam het bericht net binnen (tijdverschil is 8 uur.) met het sombere bericht.
Heb uiteraard direct gereageerd.
Het bemoedigde haar dat ik waar ter wereld ik ook ben met haar verbonden ben.
De opstapeling van uitzonderlijkheden was dusdanig dat hier telepathie gespeeld moet hebben.
Zo heb ik heel veel gevallen meegemaakt.

Ik breng dan ook een strikte scheiding aan tussen shows en werkelijke mentale verbondenheid.

Veelal worden veel gewenste uitingen van overledenen gegeven, welke de gekwelde ziel graag wil horen.
In die behoefte wordt voorzien maar ik blijf het zien als
kundige illusionisme.

Toegevoegd na 5 uur:
Aan stemmen kun je heel veel horen, in telefonische hulpdiensten kon ik haast door de telefoon heen kijken en op grote afstand kan ik zien als er wat met een van mijn kinderen aan de hand is, ik zie ze dan niet eens scherp maar op een of andere manier zie ik dat onmiddelijk.
Liegen tegen mij is voor hen redelijk zinloos en dat hebben ze ook door. Schijnbaar voel ik mensen sterk aan en velen zien mij als een empathisch persoon.