Waar kan je gratis piano spelen?

Ik moet een liedje leren op de piano, maar ik heb geen piano dus ik vroeg me af waar je gratis piano kunt spelen, zijn daar speciale winkels voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

In elke pianowinkel kun je gaan 'proefspelen' als je (serieus) geinteresseerd bent in de aanschaf van een piano. Of ze er in jouw geval intrappen is de vraag?

In de speelgoedwinkel kun je voor een paar tientjes een speledingetje kopen (hetzelfde ding op de rommelmarkt voor een paar euro) waar je je eerste stappen op kunt zetten.
Lidl (of aldi?) heeft regelmatig voor 100 euro een bijna professioneel keyboard in de aanbieding. Daarvan zullen er ongetwijfeld tientallen op marktplaats staan voor veel minder.

Het is zeer waarschijnlijk dat iemand in je familie- en vriendenkring een ongebruikt (speelgoed) keyboard in de kast of op zolder heeft. Die mag je vast wel lenen.

Waarom moet trouwens alles altijd gratis zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
In de meeste gemeenten zijn (nog wel...) gesubsidieerde muziekscholen waar je voor heel schappelijke bedragen muziekles kunt krijgen.
Dat levert je veel meer op dan zelf pingelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

er zijn apps voor op je smartphone waar je piano kan leren spelen. Of je het echt leert is nog maar de vraag, maar in elk geval leer je wel de juiste toetsen aan te slaan, ook al is het met twee vingers. (eerste link) Android.

Ook kan je via internet piano spelen, alhoewel dat wel met het toetsenbord is en ik me afvraag of dat dat hetzelfde is als in de realiteit. (tweede link)

In de derde link nog meer sites waar je piano kan leren spelen.

Toegevoegd na 1 uur:
blijkbaar staan de linken niet goed...virtual piano hoort bij het tweede stukje van mijn tekst, en die van play google bij het eerste stukje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je eerste en 2de link zijn omgedraaid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zie het! heb het geprobeerd te veranderen maar dat gaat niet.. :(
er zijn internet site`s waar je op ,een virtuele piano kunt spelen.zoek maar eens .

hierbij alvast een link. veel plezier.

http://www.buttonbeats.com/